حساسیت به پنی سیلین مسئله ای برای تزریق واکسن کرونا ایجاد نمی کند

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/البرز یک متخصص ایمنولوژی گفت: به هیچ وجه چنین نیست که افراد حساس به پنی سیلین حتماً نسبت به واکسن ها هم حساسیت داشته باشند.

حساسیت به پنی سیلین مسئله ای برای تزریق واکسن کرونا ایجاد نمی کند

دکتر مرضیه توکل در گفت و گو با خبرنگاران درباره حساست ها و واکنش بدن افراد به واکسن کرونا، گفت: هر کدام از واکسن ها پس از تزریق ممکن است واکنش های آلرژیک را بروز دهند بنابراین افراد پس از تزریق واکسن 30 الی 60 دقیقه در محل تزریق واکسن بمانند چون افرادی که در پایگاه های تزریق واکسن حضور دارند به خوبی توانایی مدیریت شرایط واکنش های الرژیک را دارند.

توکل در پاسخ به اینکه آیا افرادی که به پنی سیلین حساسیت دارند به واکسن کرونا هم حساسیت دارند؟ گفت: به هیچ وجه چنین نیست که افراد حساس به پنی سیلین حتماً نسبت به واکسن ها هم حساسیت داشته باشند. مواد سازنده واکسن کاملاً متفاوت با سایر داروهاست و برای افرادی که به پنی سیلین یا هر داروی دیگری حساسیت دارند با تزریق واکسن های کرونا مسئله ای ایجاد نمی گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در انتها اعلام کرد: البته افرادی که نسبت به مواد حاجب که هنگام بعضی از تصویر برداری های رنگی به بدن تزریق می گردد حساسیت دارند ممکن است نسبت به واکسن هم واکنش نشان دهند .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53772

به "حساسیت به پنی سیلین مسئله ای برای تزریق واکسن کرونا ایجاد نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حساسیت به پنی سیلین مسئله ای برای تزریق واکسن کرونا ایجاد نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید