حمایت معاونت علمی رئیس جمهوری از استارت آپ های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

به گزارش بلاگ پو، در بازدید دو معاون رئیس جمهوری از مرکز نوآوری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بر حمایت از استارت آپ های فعال در این حوزه ها تاکید شد.

حمایت معاونت علمی رئیس جمهوری از استارت آپ های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، امروز سه شنبه 31 اردیبهشت 98 از مرکز نوآوری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بازدید کردند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این بازدید بر حمایت از استارت آپ های مرتبط با این سازمان تأکید کرد و افزود: گام های خوبی در راستای حمایت و پشتیبانی از افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند برداشته شده است.

او ادامه داد: راه اندازی استارت آپ ها در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقش مؤثری در ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده در این بخش دارد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز در این بازدید گفت: در نظر دریافت مکانی برای استارت آپ های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک ابتکار بسیار خوب است، این اقدام هم حمایت از جوانان فعال در این حوزه را در پی دارد و هم باعث احیای بخشی از بافت تاریخی تهران شده است.

او شرح داد: معاونت علمی و فناوری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه های مشترک و همکاری های جدی با یکدیگر دارند، این معاونت آمادگی دارد از شتاب دهنده های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری حمایت کند.

ستاری شرح داد: بدون شک جوانان تحصیل کرده در حوزه های باستان شناسی و بخش های مرتبط با گردشگری می توانند با ایجاد استارت آپ هایی در این بخش ها، برای خود اشتغال و درآمد ایجاد کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: این معاونت برای حمایت از استارت آپ های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، بخشی از هزینه مرمت خانه تاریخی سرهنگ ایرج را پرداخت می کند.

علیرضا قلی نژاد معاون فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در جریان این بازدید گفت: بخشی از خانه تاریخی سرهنگ ایرج مرمت شده است و برای مرمت کامل این بنا نیازمند همکاری و همراهی بخش خصوصی و معاونت علمی رئیس جمهوری هستیم.

او افزود: استارت آپ هایی در حوزه های گردشگری عشایری، گردشگری کودک، موزه مجازی، راهنمای صوتی اماکن تاریخی، ضدآب سازی خاک، شیشه و سنگ بناهای تاریخی و... در این خانه تاریخی فعالیت دارند.

در ادامه این بازدید از سامانه هوشمند هایپراسکپو با حضور دکتر مونسان و ستاری رونمایی شد. در این نمایشگاه مجازی تمام استارت آپ های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در غرفه های مجازی حضور دارند و محصولات خود را ارائه می دهند. بازدیدکنندگان هم می توانند به صورت رایگان وارد این سامانه شوند و خدمات موردنیاز خود را درخواست کنند و استارت آپ ها می توانند به طور مستقیم با بازدیدکنندگان ارتباط داشته باشند. برندسازی و جذب سرمایه گذاری رأی مجریان استارت آپ ها از دیگر مزایای این سامانه هوشمند است.

در این بازدید محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، ولی تیموری معاون گردشگری، حسین اربابی معاون سرمایه گذاری حقوقی و امور مجلس، پویا محمودیان معاون صنایع دستی و محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی نیز حضور داشتند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10505

به "حمایت معاونت علمی رئیس جمهوری از استارت آپ های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت معاونت علمی رئیس جمهوری از استارت آپ های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید