حمله به سفارت ونزوئلا در برزیل

به گزارش بلاگ پو، رسانه ها از حمله گروهی از افراد مرتبط با خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا به سفارتخانه این کشور در برزیل خبر دادند و برخی منابع خبری نیز می گویند که سفارت به دست مهاجمان اشغال شده است.

حمله به سفارت ونزوئلا در برزیل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق گزارش رسانه ها، سفارتخانه ونزوئلا در برزیل توسط افراد مرتبط با خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده این کشور، مورد حمله قرار گرفته است.

شبکه خبری راپتلی نیز دقایقی بعد گزارش داد که ساختمان سفارت توسط مهاجمان اشغال شده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، بسیاری از رسانه های محلی در توئیتر خود اعلام کردند، پیش از شروع نشست بریکس گروهی از افراد ناشناس سعی کردند به سفارتخانه ونزوئلا در پایتخت برزیل حمله کنند.

البته تاکنون معین نشده که این تلاش ها موفقیت آمیز بوده یا خیر. مقامات ونزوئلا و برزیل نیز در این رابطه اظهارنظری نکرده اند.

پیش از این مقامات آمریکایی، دیپلمات های ونزوئلا را وادار به ترک سفارت خود در آمریکا کردند و از آنها خواستند تا تسهیلات شان را به کنندگان خوان گوایدو تحویل دهند.

گوایدو ماه ژانویه سال جاری میلادی، در حالی که چند ماه از پیروزی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 می گذشت خودش را رئیس جمهور موقت این کشور خواند.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور نیز سوم بهمن ماه گذشته در اقدامی غیرقانونی خوان گوآیدو رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت شناخته و مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15936

به "حمله به سفارت ونزوئلا در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به سفارت ونزوئلا در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید