خبرنگاران افراد بیکار سطح توقع خود را پایین بیاورند

به گزارش بلاگ پو، بندرعباس - خبرنگاران - رییس انجمن صنفی کاریابی های هرمزگان گفت: افراد بیکار برای شاغل شدن در مراکز جویای نیروی کار، سطح توقع خود را از شغل آینده شان پایین بیاورند.

خبرنگاران افراد بیکار سطح توقع خود را پایین بیاورند

امیرحسین محمدی پور روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بعضی هنوز که کاری شروع نکرده اند توقع حقوق و دستمزد بالا، کار کردن در زیر سایه و کولر، داشتن خودرو و غیره دارند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک شرکت در غرب بندرعباس اعلان احتیاج به نیرو می نماید و برای افراد وسیله رفت و آمد هم مهیا می نماید و نحوه کاری 10 روز کار 10 روز استراحت است ولی فرد بیکار می گوید آدینه ها حتماً باید به روستا سر بزنم یا همسرم را به گردش ببرم و نمی توان این شغل را بپذیرم.

وی خاطر نشان کرد: همچنین یک فروشگاه به نیروی فروش احتیاج دارد که در ماه اول 15 میلیون ریال حقوق می دهد و سپس هر ماه 3 میلیون ریال بر دستمزد می افزاید و به دلایل یاد شده این شغل بی متقاضی می ماند.

رئیس انجمن صنفی کاریابی های هرمزگان گفت: در بخش کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی هم این مشکل وجود دارد و فرد حاضر نیست در دوره چهار ماهه که برای آموزش در نظر گرفته شده با دستمزد 6 تا 10 میلیون ریالی مشغول گردد تا درصورت تمایل کارفرما با حقوق و دستمزد قانون کار و بیمه شاغل گردد.

محمدی پور ابراز داشت: کار در هرمزگان وجود دارد و ضروری است برای برطرف مشکل بیکاری با فعالیت های فرهنگی نگرش ها اصلاح گردد.

وی گفت: جامعه دارای متولیان فرهنگی است که می توانند با ابزارها و اقدام های خود این مساله را حل کنند.

براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن تعداد بیکاران هرمزگان در سال 95 برابر با 57 هزار و 534 نفر بود،

همچنین براساس طرح نیروی کاری مرکز آمار ایران سال 95 تعداد بیکاران هرمزگان 52 هزار و 673 نفر (15 ساله و بیشتر)، سال 96 برابر با 62 هزار و 673 نفر (15 ساله و بیشتر) و سال 97 برابر با 62 هزار و 673 نفر (15 ساله و بیشتر) بوده است.

6048/ 3219

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8223

به "خبرنگاران افراد بیکار سطح توقع خود را پایین بیاورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افراد بیکار سطح توقع خود را پایین بیاورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید