خبرنگاران افزایش انتقادها از محدودشدن آزادی های فردی در پی شیوع کرونا در روسیه

به گزارش بلاگ پو، مسکو - خبرنگاران- افزایش سختگیری ها در روسیه و بازرسی مجوزهای تردد شهروندان در ورودی متروهای مسکو برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، علاوه بر اینکه برخی اوقات باعث ازدحام جمعیت و از بین رفتن فاصله گذاری یک و نیم متری در مسکو شده است صدای مدافعان حقوق مدنی در این کشور و همچنین متخصصان بیماری های ویروسی را درآورده است.

خبرنگاران افزایش انتقادها از محدودشدن آزادی های فردی در پی شیوع کرونا در روسیه

به گزارش روز جمعه خبرنگار خبرنگاران از مسکو، رسانه های روسی ازجمله رادیو اکو مسکو و تارنمای ناستایاشی ورمیا به این مساله به عنوان پدیده ای که بر وضع شیوع بیماری کرونادر مسکو تاثیر گذاشت توجه کردند.

رادیو اکو مسکو که رسانه ای غرب گرا است و معمولا در مسائل مختلف از اقدامات دولت روسیه انتقاد می کند در گزارشی اعلام کرد: چرا اداره حمل و نقل مسکو و شهرداری پایتخت و اداره پلیس شهر مسکو از ساکنان پایتخت بخاطر ازدحام جمعیت دربرابر ایستگاه های مترو و صف های طولانی عذرخواهی نمی کنند چرا که با توجه به گسترش کرونا در این مواقع جان شهروندان به خطر می افتد.

در گزارش گفته شد: آنها می بایست بخاطر اینکه زندگی مردم را به خطر انداختند و با تدبیر خود برای بازرسی مجوزهای مردم، صف های طولانی در برابر ایستگاه های مترو و مبادی ورودی شهر ایجاد کردند معذرت خواهی کنند.

به گفته این رادیو، شمار زیادی از رانندگان در جاده های حومه شهر مسکو و داخل شهر مجبور شدند بخاطر ایجاد راهبندان های گسترده، خودروهای خود را رها کنند.

رسانه روسی اضافه نمود: هیچ یک از مقامهای شهر مسکو بخاطر این شرایط از مردم عذرخواهی نکرده و تاسف نخوردند اما اگر همین حادثه در کشور دیگری رخ می داد حتما چند نفر از مقام های مسئول استعفا می دادند اما در روسیه مردم برای حکومت ارزشی ندارند.

رادیو اکو مسکو نیز درگزارشی آورده است: دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در مورد ازدحام هزاران نفر در برابر ایستگاه های مترو گفته است که مردم خودشان مقصر هستند چرا که بعضا نظم و انضباط لازم را از خود نشان نمی دهند.

تارنمای روسی ناستایاشی ورمیا نیز در گزارشی نوشت: روز پنجشنبه ازدحام جمعیت نبود اما به گفته داوید ماتوسوف پزشک برجسته در مسکو، یک ازدحام بزرگ کافی بود که تمام نتایج دو هفته قرنطینه در پایتخت به هدر رود.

ماتوسوف که از کنندگان مخالف دولت در شورای شهر مسکو است درپی شکایت به دادستانی برای معرفی مقصران ازدحام جمعیت در پایتخت بر اثر بازرسی مجوزها در خیابان های این شهر است.

رسانه روسی اضافه نمود: تا کنون حدود 12 هزار نفر در مسکو بخاطر نقض خودانزوایی و خانه نشینی اجباری جریمه شده اند. این درحالی است که سیستم صدور مجوز به بسیاری از کارفرمایان مجوز نمی دهد.

استانیسلاو بلکوفسکی از رهبران مخالف دولت روسیه نیز در فیسبوک خود، ازدحام مردم در برابر دهها ایستگاه متروی مسکو و جاده های منتهی به پایتخت را نقض حقوق بشر و پدیده ای وحشتناک خوانده است.

وی در مقاله خود به نقل از یک پزشک در مسکو نوشت: این اقدامی علیه مردم بود و نمی دانم چه اصطلاحی را برای توصیف این ندانم کاری شهرداری میتوان به کار برد.

وی اضافه نمود: فیلم های ویدئویی از راهبندان های بزرگ در مسکو که بر اثر بازرسی مجوزهای رانندگان ازسوی ماموران پلیس بوجود آمد عمق مساله را نشان می دهد.

بلکوفسکی اعلام کرد: بخاطر این راهبندان ها، دهها خودرو آمبولانس فوریت های پزشکی در خیابان ها گرفتار شده و هزاران نفر دربرابر ایستگاه های مترو در حالی که هیچ فاصله ای با یکدیگر نداشتند ازدحام کردند.

مخالف دولت روسیه در ادامه مطلب خود نوشت: روسیه از مسائلی که برخی کشورهای دیگر در انتشار ویروس کرونا روبرو شدند همانند ایتالیا و اسپانیا بپرهیزد.

به گفته وی، تدابیری که در شهرهای بزرگ روسیه برای مبارزه با کرونا گرفته شده به خوبی کنترل و اجرا نمی شود و در مساله ازدحام جمعیت در جاده ها و دربرابر ایستگاه های مترو بطور بی معنی سخت بود.

در سوی دیگر ماجرا، انتشار تصاویر وفیلم های گاه و بیگاه از دستگیری متخلفان طرح خودانزوایی خانگی یا گریه های بچه ها مبتلا به کرونا در حال انتقال به بیمارستان، فشار روانی مضاعفی بر مردم و نیروهای امدادی و پلیس روسیه وارد کرده است و ادامه اعتراضات انجمن های مدنی روسیه را در پی داشته است چرا که برخی از روسها قوانین جدید را نقض آزادی های مدنی خود می دانند.

بر اساس آخرین اطلاعات ستاد مقابله با بیماری کرونا در روسیه که امروز جمعه انتشار یافت، در شبانه روز اخیر 4069 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

بر اساس این گزارش شمار افراد مبتلا به کرونا در روسیه به بیش از 32 هزار نفر رسیده و 286 نفر بهبود یافته اند و 273 نفر نیز جانباخته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24197

به "خبرنگاران افزایش انتقادها از محدودشدن آزادی های فردی در پی شیوع کرونا در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش انتقادها از محدودشدن آزادی های فردی در پی شیوع کرونا در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید