خبرنگاران ایران هراسی ترامپ برای مقابله با بایدن

به گزارش بلاگ پو، نیویورک- خبرنگاران- رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر مدعی شد که جان کری مانع رسیدن توافق با ایران است و گفت احتمالا منتظرند تا بایدن انتخاب گردد تا توافق خودشان را داشته باشند اما این روش درباره من عملی نیست.

خبرنگاران ایران هراسی ترامپ برای مقابله با بایدن

دونالد ترامپ عصر یکشنبه در نشست خبری روزانه خود درباره کرونا این مطلب را در پاسخ به این سوال مطرح نمود که روز گذشته آمار ایران درباره ویروس را واقعی ندانستید، در حالیکه سناتور فاینستین و دیگر دموکرات ها به دنبال پنج میلیارد دلار یاری به ایران هستند.

وی مدعی شد: اگر ایران به یاری احتیاج داشته باشد و بخواهد، مایلم این کار را انجام دهم. آنها به شدت مورد اصابت ویروس قرار گرفته اند، هرچند آماری که اعلام می نمایند، درست نیست.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: اگر آنها احتیاج به یاری و دستگاه تنفس مصنوعی داشته باشند، ما هزاران دستگاه در اختیار داریم و هزاران تعداد دیگر هم در دست ساخت است. ما به طور مداوم می خواهیم به آنها یاری کنیم.

ترامپ به تروریسم مالی خود علیه مردم ایران اشاره نکرد که مانع جدی در تامین احتیاجهای نخستین برای مقابله با این بیماری همه گیر بوده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات روز گذشته وی گفت آقای ترامپ! ایران ظرف چند ماه آینده صادر نماینده دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) خواهد بود. تنها کاری که شما باید بکنید این است دخالت در امور داخلی دیگر ملت ها بویژه ملت ما را متوقف کنید و باور کنید ما از هیچ سیاستمدار آمریکایی مشورت نمی پذیریم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: اما آنها باید با هوشتر باشند و یک توافق منعقد نمایند اما به آنچه رخ داده است نگاه کنید، جان کری نمی خواهد آنها به یک توافق برسند و احتمالا آنها منتظرند تا بایدن انتخاب شوند و توافق خودشان را داشته باشند اما این روش درباره من عملی نیست.

ترامپ اضافه نمود: اگر بایدن به قدرت برسد آنها آمریکا را از آن چین، مکزیک، کانادا و ژاپن خواهند ساخت. اگر او انتخاب گردد، کشوری نخواهید داشت.

دونالد ترامپ که کشورش با 755 هزار و 533 نفر مبتلای شناسایی شده به کووید-19 و 41 هزار و 379 نفر جان باخته ناشی از آن در رتبه نخست کشورهای آسیب دیده از ویروس کرونا را در اختیار دارد، مدعی شد شرایط آمریکا از سایر کشورها بهتر است.

وی در حالیکه کشورهای دیگر را به عدم ارائه آمار واقعی متهم می کرد، گفت تا کنون بیش از چهار میلیون آزمایش کرونا در این کشور اجرا شده است و به همین دلیل آمار ارائه شده، واقعی و بالاتر از سایر کشورها است

در این نشست خبری، رئیس جمهوری آمریکا که به تازگی 2.2 تریلیون دلار بودجه حمایتی از کنگره دریافت نموده است، اظهار کرد برای رسیدن به توافق دیگری با دموکرات ها برای حمایت از بنگاه های تجاری کوچک بسیار نزدیک شده اند و می توانند فردا(دوشنبه) نتیجه آن را اعلام نمایند.

ترامپ در ادامه اختلاف افکنی با فرمانداران مدعی شد: فرمانداران می خواستند کنترل کامل بر بازگشایی ایالت خود داشته باشند، اما اکنون آنها می خواهند دولت فدرال کنترل آزمایش کووید-19 را داشته باشد، آنها نمی توانند هر دو جهت را با هم داشته باشند.

وی با اشاره به یک فرضیه که گفته بود ممکن است در صورت عدم اقدام نزدیک به یک میلیون نفر کشته داشته باشند، اظهار کرد اکنون این رقم بسیار کمتر شده است و ما زندگی های بی شماری را نجات می دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنان 60 هزار کشته در اثر این بیماری در آمریکا را بهترین نشانه عملکرد خود می داند در حالیکه در 24 ساعت گذشته بیش از 55 هزار نفر به مبتلایان اضافه شده اند و تعداد جان باختگان هم از 41 هزار نفر گذشته است.

ترامپ در فوریه مدعی شده بود ویروس کرونا از کشور دور خواهد شد بدون آنکه حتی یک آمریکایی جان خود را از دست بدهد.

وی با نشان دادن وسیله آزمایش کرونا که کمی از گوش پاک کن های معمولی بزرگتر است، فراوری آن را آسان جلوه داد و گفت با استفاده از قانون فراوری دفاعی، یک شرکت را به فراوری این وسیله مورد احتیاج آزمایش ملزم خواهد نمود.

رئیس جمهوری آمریکا که اصرار داشت تهیه ملزومات آزمایش وظیفه دولت های ایالتی و محلی است، اظهار کرد: ما این کار را در سطحی انجام خواهیم داد که به زودی بزرگترین آزمایش نماینده دنیا باشیم.

این در حالی است که بسیاری از فرمانداران تصریح نموده اند ملزومات مورد احتیاج برای تهیه تجهیزات مورد احتیاج آزمایش کرونا را در اختیار ندارند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین چینی ها را افراد بزرگی، قوی و باهوش خواند و گفت با آنها یک توافق باورنکردنی منعقد نموده است.

ترامپ پیدایش ویروس کرونا را ناراحت نماینده خواند که این توافق را تحت تاثیر قرار داده است و گفت خرسند نیست و چینی ها هم آن را می دانند.

از تغییرات مهمی که در نشست خبری این روزهای رئیس جمهوری آمریکا به چشم می خورد، فراموشی او از تبلیغ هیدروکسی کلروکوئین است و به جای آن ترامپ از درمان احتمالی ویروس کرونا صحبت می نماید که در حال فراهم شدن است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24558

به "خبرنگاران ایران هراسی ترامپ برای مقابله با بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران هراسی ترامپ برای مقابله با بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید