خبرنگاران بهره برداری از 4800 میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از افتتاح چهار طرح صنعتی و معدنی با اعتبار چهار هزار و 826 میلیارد تومان در دو استان خراسان رضوی و اصفهان در روز پنجشنبه (22 خرداد ماه) اطلاع داد.

خبرنگاران بهره برداری از 4800 میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی

سعید زرندی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار مالی خبرنگاران اضافه نمود: این طرح ها شامل دو طرح فراوریی کنسانتره آهن صنایع معدنی فولاد سنگان و واحد فراوریی گندله آهن شرکت توسعه فولاد سناباد در خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: همچنین طرح افزایش ظرفیت فراوری یخچال و فریزر و بومی سازی اجزا و قطعات لوازم خانگی گروه صنعتی انتخاب و واحد فراوریی گلوکز نشاسته شرکت شهدینه آران هشت بهشت در استان اصفهان به بهره برداری می رسند.

مشخصات طرح ها

زرندی گفت: کنسانتره سازی فولاد سنگان (فولاد مبارکه) به ظرفیت فراوری پنج میلیون تن با سرمایه گذاری ارزی 150 میلیون یورویی و سرمایه گذاری ریالی 800 میلیارد تومانی به بهره برداری می رسد که میزان اشتغال مستقیم آن 500 نفر و غیرمستقیم آن سه هزار نفر است.

وی اضافه کرد: طرح گندله سازی 2.5 میلیون تنی سناباد نیز با سرمایه گذاری ثابت 190 میلیارد تومانی و 900 میلیون یوانی (شامل 850 میلیون یوان یوزانس سه ساله) به بهره برداری می رسد که برای 280 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی خواهد داشت.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت اضافه نمود: طرح توسعه گروه انتخاب به ظرفیت سالیانه 300 هزار دستگاه یخچال و فریزر در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان به بهره برداری می رسد. میزان سرمایه گذاری ثابت آن 2.5 میلیون دلار و در مجموع ارزی و ریالی 40 میلیارد تومان خواهد بود و برای 100 نفر اشتغال زایی مستقیم خواهد داشت.

زرندی اضافه نمود: طرح بومی سازی اجزا و قطعات لوازم خانگی با ظرفیت دو میلیون عدد و سرمایه گذاری 46 میلیارد تومانی و اشتغالزایی 170 نفری توسط گروه صنعتی انتخاب به بهره برداری می رسد.

وی بیان داشت: طرح فراوری نشاسته، گلوکز، روغن ذرت و گلوتن شرکت شهدینه آران هشت بهشت نیز با ظرفیت فراوری سالیانه 95 هزار تن در شهرستان شاهین شهر و میمه به بهره برداری خواهد رسید که برای 300 نفر اشتغال زایی مستقیم خواهد داشت.

زرندی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری ثابت در این طرح 335 میلیارد تومان و 12.8 میلیون دلار بوده است.

وی اضافه نمود: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته تعداد هشت طرح با سرمایه گذاری 6525 میلیارد تومانی و اشتغال یک هزار و 236 نفری در خراسان رضوی و همچنین 9 طرح با سرمایه گذاری 2045 میلیارد تومانی و اشتغال زایی 100 نفری در استان اصفهان تا نیمه نخست سال 1400 به بهره برداری خواهند رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 19 مرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27898

به "خبرنگاران بهره برداری از 4800 میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهره برداری از 4800 میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید