خبرنگاران بیمارستان های پذیرش کننده بیماران کرونایی در بیرجند افزایش یافت

به گزارش بلاگ پو، بیرجند - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به افزایش چشمگیر مراجعه بیماران تنفسی و کرونا مثبت به بیمارستان ها به ویژه در شهرستان بیرجند، از اواخر هفته گذشته از ظرفیت سایر بیمارستان های بیرجند از جمله بیمارستان رازی، بوعلی و از این هفته بیمارستان میلاد هم استفاده می گردد تا بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش نمایند.

خبرنگاران بیمارستان های پذیرش کننده بیماران کرونایی در بیرجند افزایش یافت

محمد دهقانی روز دوشنبه درباره افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا گفت: تعداد زیادی از تخت های آی. سی. یو پر شده است و مطمئنا نیازمند همراهی مردم هستیم تا بتوانیم این پیک را نیز شکست دهیم.

بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند از ابتدای شیوع ویروس کرونا مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک و مبتلا به بیماری کووید 19 بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه نمود: یکی از علل افزایش شمار مرگ و میر، تاخیر در مراجعه به بیمارستان ها است لذا کسانی که علائم خفیف دارند به مراکز سرپایی 16 ساعته که برای مدیریت بیماران کرونا در نظر گرفته شده است، مراجعه و کسانی که علائم شدید تنفسی دارند، حتما به بیمارستان ها مراجعه نمایند تا تاخیر در مراجعه به بیمارستان باعث بروز مسائل جدی نشود و بیماران به مرحله غیرقابل برگشت نرسند.

وی درخصوص اعمال محدودیت ها در استان گفت: پیرو درخواست ستاد استانی از وزارت بهداشت، محدودیت های ده گانه 2 هفته قبل تا 9 آبان ماه در استان تمدید شده است.

دهقانی گفت: همچنین فعالیت ادارات با 50 درصد ظرفیت کارکنان برای شهر تهران صدق می نماید و مشمول سایر شهرستان ها نیست همین طور درخصوص 43 شهرستانی که شرایط خیلی پرخطر دارند محدودیت فعالیت های صنفی و شغلی گروه های 2، 3 و 4 در نظر گرفته شده و این شهرستان ها مشمول دورکاری کارکنان ادارات نمی شوند.

فوتی های روزانه کرونا در خراسان جنوبی دو رقمی شد

مراجعه بیماران تنفسی و کرونایی به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی استان خراسان جنوبی طی هفته های اخیر افزایش چشمگیری داشته است و این فرایند صعودی ادامه دارد به طوری که امروز اولین بار فوتی های کرونا طی شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی، دو رقمی شد.

بنابر اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در شبانه روز گذشته، 11 نفر در استان خراسان جنوبی بر اثر کرونا فوت کردند.

بیشترین فوتی های شبانه روز گذشته با پنج مورد مربوط به شهرستان بیرجند است که بیش از 2 ماه در شرایط قرمز (خیلی پرخطر) قرار گرفته است.

کامبیز مهدی زاده اضافه نمود: همچنین در 24 ساعت گذشته 222 مورد آزمایش کرونا در خراسان جنوبی از افراد مشکوک گرفته شد که از این تعداد 156 مورد مثبت بود و از موارد مثبت جدید 70 نفر در بیمارستان ها بستری هستند و 86 نفر نمونه گیری سرپایی شده اند.

وی گفت: از 156 مورد جدید شناسایی شده، 59 نفر مربوط به شهرستان بیرجند است.

در حال حاضر 347 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان خراسان جنوبی بستری هستند و از این تعداد 232 نفر مبتلای قطعی به کرونا شناسایی شده اند. 36 نفر از بیماران کرونایی در بخش های آی سی یو بستری هستند و حال هشت نفر از آنان مناسب نیست.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور سال جاری با افزایش بیماران تنفسی در این استان به شرایط هشدار بازگشته بود، بیش از یک ماه و نیم است که جزو استان های در شرایط قرمز قرار گرفته است.

با تصویب ستاد استانی و تایید ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های 10گانه که از 2 هفته قبل به این استان بازگشت، یک هفته دیگر تا نهم آبان ماه تمدید شد.

خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و براساس آخرین شرایط مخاطره شیوع کرونا که روز پنجشنبه - اول آبان - منتشر شد، هفت شهرستان این استان در شرایط قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در شرایط نارنجی (پرخطر) هستند.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37088

به "خبرنگاران بیمارستان های پذیرش کننده بیماران کرونایی در بیرجند افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیمارستان های پذیرش کننده بیماران کرونایی در بیرجند افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید