خبرنگاران مروری بر مطبوعات و پایگاه های خبری زنجان

به گزارش بلاگ پو، زنجان - خبرنگاران - رسانه ها و مطبوعات زنجان در هفته جاری موضوعات مختلفی را در سرخط اخبار و صفحات نخست خود انعکاس دادند که از جمله آن ها می توان به توزیع اقلام اساسی برای تنظیم بازار و بروز مسائل در تامین و توزیع انسولین برای بیماران دیابتی در استان اشاره نمود.

خبرنگاران مروری بر مطبوعات و پایگاه های خبری زنجان

روزنامه صدای زنجان در گزارشی با عنوان بازار تلخ انسولین به مسائل ایجاد در روزهای اخیر در تهیه این دارو پرداخت و نوشت: هم اکنون بیش از 70 درصد بیماران دیابتی استان از قلم های انسولین خارجی استفاده می نمایند که علت استقبال بیماران از این نوع قلم ها تاثیرگذاری بیشتر، تزریق راحت و بدون درد برای بیمار و عدم افت قند خون در زمان تزریق و نگهداری در هر دمایی است ولی هر از گاهی به دلیل خارجی بودن شان مسائلی در تهیه آن به وجود می آید.

از زمانی که ارز دولتی برای این دارو اختصاص داده شد مسائلی برای بیماران به وجود آورد که سهمیه ای شدن و توزیع آن فقط در بعضی از داروخانه ها از جمله این مسائل بود ولی هم اکنون 20 روزی است که کمبود جدی آن در داروخانه های منتخب احساس می گردد و آن گونه که در اخبار منتشر می گردد، این معضل کشوری بوده و مختص استان زنجان نیست.

مهدی بیگدلی، رییس انجمن داروسازان استان زنجان می گوید: در ابتدا این نوع داروها تحت پوشش بیمه نبود ولی با گذشت زمان که زیر چتر بیمه نهاده شد و بیماران دیابتی از سهولت تزریق و کیفیت بالای آن اطلاع یافتند استقبال زیادی از این نوع داروها شد و کمتر بیماری از انسولین های داخلی که به صورت ویال است، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه انسولین های قلمی در کشورهای همسایه 5 تا 6 برابر گران تر از داخل کشور است، اظهار می نماید: بیش از یکسال است که ارز دولتی 4200 به این دارو اختصاص یافته و از زمانی که اختلاف بین قیمت دلار آزاد و دولتی افزایش یافت؛ سودجویی و قاچاق معکوس این نوع داروها به کشورهای همسایه نیز بیشتر شد.

این مسئول ادامه می دهد: دولت برای جلوگیری از این تخلفات تدابیری اتخاذ کرد که سهمیه بندی استان ها، توزیع فقط در چند داروخانه شهرها و زمان خاص برای توزیع این دارو از اقدامات دولت برای توزیع هدفمند و کنترل توزیع انسولین های قلمی بود ولی همچنان راه هایی برای سوءاستفاده سودجویان وجود دارد.

بیگدلی سامانه تی تک را برای توزیع داروهای کمیاب از قبیل انسولین قلمی معرفی و ابراز می نماید: دولت برای جلوگیری از سوءاستفاده ها و کنترل بیشتر سامانه تی تک را برای عرضه داروهای کمیاب در نظر گرفته تا بیماران با معینات هویتی و کدملی خود، آن داروها را تهیه نمایند. وی می/گوید: به گفته مسئولان این سامانه برای توزیع انسولین های قلمی در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه تا دو هفته قبل آخرین انسولین های قلمی در داروخانه های زنجان توزیع شده است، می گوید: طبق آخرین اخبار تا هفته آینده انسولین های قلمی به داروخانه های استان عرضه می گردد.

پایگاه خبری همدلی زنجان در مطلبی از استقبال کشاورزان ماهنشانی از کشت زعفران اطلاع داد از قول مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان ماهنشان نوشت: 20 هکتار از مزارع زعفران ماهنشان آماده برداشت است.

مجتعلی عجملو اضافه کرد: با توجه به استقبال اهالی و مناسب بودن بستر کاشت گیاهان دارویی از جمله زعفران در شهرستان ماهنشان ، اراضی بیشتری در شهرستان جهت کاشت زعفران آماده سازی شده است که احتیاجمند حمایت جدی از طرف دولت برای معرفی تسهیلات کم بهره به تولیدنمایندگان است.

پایگاه خبری پیغام ملت از چند ماه گذشته تا به امروز که نوسانات قیمت ها در ارتباط با بسیاری از کالاها به تنش های قیمتی منتهی شده و به تعبیری قدرت خرید مردم کاهش یافته است، عملیاتی ساختن تدابیر و تمهیدات مقتضی برای حصول تنظیم بازار بیش از هر زمان دیگری احساس می گردد.

در واقع هدف طرح تنظیم بازار، اول کاهش قیمت و دوم توزیع همه گیر کالا در سراسر کشور با یک قیمت معین شده است و به علت آشفتگی که در قیمت ها وجود داشت، طی دو هفته اخیر جلسه تنظیم بازار چند بار تشکیل جلسه داده و نسبت به قیمت کذاری اقدام نموده است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه کوشش مسؤولان تامین کالاهای اساسی و مورد احتیاج شهروندان است، گفت: کمبود کالایی در استان وجود ندارد، فقط در بعضی موارد افزایش قیمت را شاهد هستیم.

ناصر فغفوری از توزیع روزانه 15 تا 20 مرغ منجمد در استان اطلاع داد و اضافه کرد: علاوه بر این مرغ تازه نیز با همکاری اتحادیه مرغداران در حال توزیع است.

رییس اتاق اصناف استان زنجان نیز از انجام نظارت مستمر بر اصناف به منظور جلوگیری از تخلفات واحدهای صنفی اطلاع داد و اضافه کرد: کالاهای اساسی مورد احتیاج شهروندان در حال توزیع است و مسئله ای از این بابت وجود ندارد.

سید محمود موسوی گفت: شکر در بسته های سه کیلویی به قیمت 25 هزار تومان، قند در بسته های سه کیلویی به قیمت 9 هزار تومان، روغن مایع 650 گرمی به قیمت 4 هزار و 900 تومان و همینطور برنج 10 کیلویی به قیمت 160 هزار تومان در بازار عرضه می گردد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36262

به "خبرنگاران مروری بر مطبوعات و پایگاه های خبری زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مروری بر مطبوعات و پایگاه های خبری زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید