خبرنگاران نوزدهم اردیبهشت و آخرین اخبار کرونا در استان ها

به گزارش بلاگ پو، استان ها - خبرنگاران - اجرای طرح های فاصله گذاری اجتماعی و غربالگری در کشور تا حدود زیادی جلوی شیوع بیماری کرونا را گرفت اما بطور قطع در سایه رعایت نکات بهداشتی ، در خانه ماندن و جلوگیری از تردد غیر ضروری در شهر است که بازگشت به جریان عادی زندگی را امکان پذیر خواهد کرد .

خبرنگاران نوزدهم اردیبهشت و آخرین اخبار کرونا در استان ها

با ادامه شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورها ، مقررات و رهکردهای فاصله گیری در اجتماع همچنان ادامه دارد و مردم برای جلوگیری از گسترش کووید 19 ، یا در خانه می مانند یا به شدت مقررات فاصله گیری اجتماعی و بهداشت شخصی را رعایت می کنند.

توجه به توصیه های متخصصان و پزشکان، اتخاذ روش های پیشگیرانه، رعایت نکات بهداشتی، دوری از اضطراب ، حداقل رساندن تماس ها و ارتباطات و پیگیری اخبار از منابع رسمی و موثق از مهمترین اقداماتی است که هر فرد می تواند برای مقابله با این ویروس انجام دهد.

آخرین آمارهای وزارت بهداشت و درمان در چند روز اخیر از فرایند نزولی بیماری کرونا در کشور حکایت دارد، اما با وجود این مسئولان به هیچ عنوان آن را به معنای عادی سازی شرایط نمی دانند و همچنان بر تداوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از اجتماعات غیرضروری و رعایت اصول بهداشتی در جامعه تاکید دارند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

مراکز استانی و دفاتر خبرنگاران در شهرستان ها نیز در این مدت تلاش کرده اند تا جدیدترین و موثق ترین اخبار با موضوعیت کرونا را منتشر کنند و شهفرایندان را در جریان آخرین اطلاعات بدست آمده در این زمینه قرار دهند .

بخشی از اخبار و گزارشهای مراکز استانی مخابره شده در سایت خبرگزاری خبرنگاران با موضوع کرونا در ذیل می آید.

معاون وزیر بهداشت: تمهیداتی برای آیین شب های قدر با کمترین آسیب اعلام می شود

ظرفیت تشخیص کرونا در آزمایشگاه دزفول به 120 نمونه افزایش یافت

بیشترین آمار بهبودیافتگان کرونا در همدان مربوط به تویسرکان است

فرایند کاهش مبتلایان به کرونا در قزوین به صفر نزدیک می شود

چگونه با فرد مبتلا به کرونا زندگی کنیم؟

کرونا موجب بیکاری هزار نفر از کارکنان آموزشگاه های آزاد استان مرکزی شد

معاون وزیر بهداشت: بیمارستان ها با اختصاص بخش کرونا به روال عادی بازگردند

ضدعفونی مصلای گتوند برای مقابله با کرونا

ساختمان ویژه بیماران کرونایی در سمنان ایجاد می شود

کارکنان مراکز درگیر با کرونا اصول حفاظتی را رعایت کنند

تداوم اقدامات پیشگیرانه کرونا در اردوگاه پناهندگان افغانستانی گتوند

زلزله پروتکل های کرونا را در لرستان شکست

کارشناس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: کرونا هنوز در جامعه وجود دارد

فیلم: توصیه به بهبودیافتگان ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: همکار کرونا در قربانی کردن افراد نباشیم

تازه ترین آمار مبتلایان به کرونا در کشور

جان باختگان کرونا در کشور به 6541 نفر رسید

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تا به امروز 104691 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 55 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 6541 نفر رسید.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان نمود: از دیروز تا امروز -19 اردیبهشت ماه- و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1556 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 104691 نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 55 بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 6541 نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تا به امروز 83837 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین 2711 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تا به امروز 558 هزار و 899 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان نمود: بیماریابی کرونا در کشور روز به روز در حال فعال تر شدن است. اگر امروز 1556 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده، دو سوم آن مربوط به موارد سرپایی و افراد در تماس نزدیک با بیماران بود. موارد شناسایی شده جدید بیشتر از گذشته بوده و حتی افراد بدون علامت نیز امکان شناسایی و تست پیدا کردند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25905

به "خبرنگاران نوزدهم اردیبهشت و آخرین اخبار کرونا در استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نوزدهم اردیبهشت و آخرین اخبار کرونا در استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید