خبرنگاران وزیر بهداشت یمن: قادر به مقابله با کرونا نیستیم

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- وزیر بهداشت و جمعیت یمن توضیح داد که در صورت ورود ویروس کرونا به این کشور، قادر به مقابله با آن نیستیم.

خبرنگاران وزیر بهداشت یمن: قادر به مقابله با کرونا نیستیم

به گزارش شبکه المسیره یمن، طه المتوکل روز دوشنبه با حضور در مجلس یمن به نمایندگان این کشور گفت که چنانچه کرونا به داخل کشور نفوذ کند 90 درصد مردم به این ویروس مبتلا خواهند شد؛ در حالی که تعداد تخت های بیمارستانی ما فقط یکهزار و 500 تخت است.

وی اضافه نمود: اوضاع یمن به همبستگی همه در شمال و جنوب احتیاج دارد و به همین دلیل است که مهدی المشاط رییس جمهوری مبادرت به نشستن با طرف مقابل و گفت وگو با آن ها برای ایجاد طرح مقابله با کرونا نموده است.

وزیر بهداشت و جمعیت یمن اظهار کرد: در صورت ورود کرونا به کشور یمن، سازمان دنیای بهداشت تعداد کشته ها را حداقل 70 هزار نفر تخمین زده و که تخمین ما بمراتب بیشتر از این رقم است.

المتوکل، بزرگترین منبع خطر برای ورود ویروس کرونا به یمن را گذرگاه ها دانست و اضافه نمود: همه دنیا گذرگاه های ورودی را بسته اند و ما مجبوریم آن ها را به مدت 2 ماه به طور کامل تعطیل کنیم.

وی اظهار کرد: عربستان سعودی هر روز ما را تحت فشار قرار می دهد و در دوره گذشته یکهزار و 800 زائر به یمن بازگشتند؛ همچنین 60 چینی را به کشور ما فرستاد و در کوشش است تا مردم بسیاری از کشورها را به یمن اعزام کند.

وزیر بهداشت یمن درباره اقدام های صورت گرفته برای پیشگیری و مقابله با کرونا در این کشور اضافه نمود: ما در روزهای گذشته منتظر سازمان بهداشت دنیای نماندیم تا لباس پزشکی محافظتی برای ما ارسال کند بلکه بیش از 10 هزار لباس محافظتی را به دست آوردیم و در کوششیم تا آن ها را به صورت محلی فراوری کنیم.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر دنیا تا به امروز به یک میلیون و 273 هزار تن رسیده ، آمار جان باختگان هم 69 هزار و 436 تن گزارش شده و 262 هزار و 351 نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 8 خرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23420

به "خبرنگاران وزیر بهداشت یمن: قادر به مقابله با کرونا نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر بهداشت یمن: قادر به مقابله با کرونا نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید