خبرنگاران کرونا انتخابات مقدماتی 2020 آمریکا را در لوئیزیانا به تأخیر انداخت

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- دبیر خارجی ایالت لوئیزیانای آمریکا خاطرنشان کرد که به دلیل نگرانی های شیوع ویروس کرونا، انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در این ایالت به تعویق افتاد.

خبرنگاران کرونا انتخابات مقدماتی 2020 آمریکا را در لوئیزیانا به تأخیر انداخت

به گزارش شبکه فاکس، کایل آردوین روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا که قرار بود ماه آینده در چهارم آوریل (16 فروردین) در ایالت لوئیزیانا برگزار شود، به تعویق افتاد.

وی با جدی خواندن شیوع ویروس کرونا، گفت که انتخابات مقدماتی در این ایالت دست کم به مدت دو ماه به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش رسانه های داخلی، با توجه به آنکه کاخ سفید به دنبال مهار شیوع ویروس کروناست، ایالت لوئیزیانا به عنوان نخستین ایالت در آمریکاست که به دلیل شیوع کرونا، انتخابات مقدماتی 2020 را به تعویق می اندازد.

با افزایش شیوع ویروس کرونا در آمریکا، برخی کارکنان بخش ایالتی انتخابات مقدماتی 2020 محل کار خود را ترک کرده و هم اکنون نیروی انسانی لازم برای برگزاری این انتخابات وجود ندارد.

در همین حال، مقامات انتخاباتی در ایالت اوهایو برای یافتن کارمندان انتخابات مقدماتی که قرار است در تاریخ 17 مارس (27 اسفند) در این ایالت برگزار شود، تلاش می کنند.

بر اساس گزارش رسانه های محلی ایالت اوهایو، کمبود نیرو برای برگزاری انتخابات مقدماتی در حالی احساس می شود که تعداد قابل توجهی از کارمندان این انتخابات از ترس شیوع ویروس کرونا محل کار خود را ترک کرده اند.

روزنامه کولومبوس اوهایو در همین پیوند می نویسد؛ بخش فرانکلین یکی از شهرهای ایالت اوهایو است که در 2 روز گذشته 223 کارمند انتخاباتی خود را از دست داده است. در بخش سین سینات نیز 100 تن از ترس کرونا محل کار خود را ترک کرده اند.

با توجه به این موارد، یافتن نیرو با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات مقدماتی 2020 و شیوع ویروس کرونا به یک نگرانی مهم برای مقامات برگزار کننده انتخابات تبدیل شده است.

بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا، تا بامداد چهارشنبه 21 اسفند (11 مارس)، جو بایدن از برنی سندرز پیشی گرفته است.

به این ترتیب نامزد 77 ساله دموکرات و معاون رییس جمهوری در زمان اوباما توانسته جایگاه خود را به عنوان پیشتاز در رقابت دموکرات ها برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر تثبیت کند.

نتایج اولیه انتخابات مقدماتی دموکرات ها در روز سه شنبه در 6 ایالت نشان می دهد که جو بایدن دست کم در چهار ایالت میشیگان، میسوری، میسی سیپی و آیداهو از رقیب سرسخت خود پیش افتاده است.

رقابت های مقدماتی یا درون حزبی دموکرات ها تا به امروز در 18 ایالت آمریکا برگزار شده و با حذف بیشتر داوطلبان، اکنون رقابت اصلی میان بایدن و سندرز سناتور ایالت ورمونت جریان دارد. تالسی گابارد دیگر داوطلب دموکرات شرکت کننده در رقابت های مقدماتی بختی برای پیروزی ندارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21752

به "خبرنگاران کرونا انتخابات مقدماتی 2020 آمریکا را در لوئیزیانا به تأخیر انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا انتخابات مقدماتی 2020 آمریکا را در لوئیزیانا به تأخیر انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید