خنثی شدن طرح حمله به رئیس مجلس افغانستان

به گزارش بلاگ پو، منابع اعلام کردند که 3 مهاجم با یک خودروی بمب گذاری شده قصد حمله به منزل رئیس مجلس افغانستان را داشتند اما این حمله توسط نیروهای امنیتی خنثی شد.

خنثی شدن طرح حمله به رئیس مجلس افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، منابع نزدیک به میررحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان به خامه پرس گفتند که سه مهاجم با یک خودروی بمب گذاری شده قصد حمله به منزل رحمانی را داشتند اما این حمله با بازداشت مهاجمین توسط نیروهای امنیتی خنثی شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

تا به امروز مشخص نیست که این حمله توسط چه فرد یا گروهی سازمان دهی شده بود اما در هفته های اخیر مواضع و اقدامات رئیس مجلس افغانستان درباره فرایند صلح مخالفت هایی را در پی داشته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رحمانی که همواره از پنهان کاری دولت در فرایند صلح انتقاد می کرد 2 هفته پیش برای دخیل کردن مستقیم مجلس در این فرایند کمیسیون صلح مجلس را تشکیل داد.

درحالی که دولت افغانستان همواره مخالفت شدید خود را با دولت موقت ابراز کرده است، رحمانی همچنین حمایت خود را از طرح دولت موقت گفت.

مجلس افغانستان همچنین دو بار طرح بودجه پیشنهادی دولت افغانستان برای سال مالی 1400 را رد کرده است و مخالفان رحمانی او را به گروگان گیری سند بودجه متهم می کنند، اتهامی که رحمانی آن را رد می کند.

رحمانی همچنین می گوید که دولت افغانستان تلاش دارد تا اختیارات مجلس را محدود کند.

رئیس مجلس افغانستان پیش از این نیز فرایند سبز به رهبری امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان را یک فرایند جاسوسی خوانده بود که توسط یکی از کشورهای خارجی حمایت می شود و هدفش از بین بردن هماهنگی بین سه قوه است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43447

به "خنثی شدن طرح حمله به رئیس مجلس افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خنثی شدن طرح حمله به رئیس مجلس افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید