داعش مسئولیت حمله به پایگاه نظامی نیجر را برعهده گرفت

به گزارش بلاگ پو، شبه نظامیان وابسته به گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله مرگبار روز سه شنبه به یک پایگاه نظامی در غرب نیجر را که به کشته و زخمی شدن دست کم 83 تن انجامید، برعهده گرفتند.

داعش مسئولیت حمله به پایگاه نظامی نیجر را برعهده گرفت

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از فاکس نیوز، شبه نظامیان وابسته به گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله مرگبار به پایگاهی نظامی در غرب نیجر و در مجاورت مرز کشور اقتصادی را برعهده گرفتند.

بنابر گزارشها، در این حمله مرگبار دست کم 71 تن کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.

طبق گزارش شبکه خبری سی بی اِس، شبه نظامیان وابسته به گروهک ولایت غرب آفریقای دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند. گفتنی است که این گروه با سه هزار عضو از گروه تروریستی بوکوحرام منشعب شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که در پی وقوع این کشتار بیرحمانه در روز سه شنبه، رئیس جمهور نیجر سفر خارجی خود به مصر را نیمه کاره رها کرد و برای رسیدگی به این شرایط بحرانی به وطن بازگشت.

بنا بر گزارشها، این گروه تروریستی دارای صد ها مرد مسلح است و وزارت دفاع نیجر مدعی شد که شمار قابل توجهی از این تروریست ها خلع سلاح شده اند.

شایان ذکر است که دو سال پیش، چهار تن از نیرو های مسلح آمریکا به همراه چهار نیروی نظامی نیجر در حمله غافلگیرانه این تروریست ها کشته شدند.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17516

به "داعش مسئولیت حمله به پایگاه نظامی نیجر را برعهده گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش مسئولیت حمله به پایگاه نظامی نیجر را برعهده گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید