دختران نعمت زاده و پرونده های قضایی

به گزارش بلاگ پو، داماد محمدرضا نعمت زاده متواری شده؛ علی اشرف ریاحی با اتهام معاونت در اخلال کلان در نظام مالی و تحصیل مال به وسیله نامشروع، یکی از متهمان پرونده فساد 6.6 میلیارد یورویی پتروشیمی از کشور است.

دختران نعمت زاده و پرونده های قضایی

به گزارش اعتماد، پرونده ای که نخستین جلسه رسیدگی به آن تحت عنوان دادگاه فساد پتروشیمی، اسفندماه 97 برگزار گردید و به دلیل اختلاس بی سابقه همچنین حضور مرجان شیخ الاسلامی (خبرنگار و فعال سیاسی و همسر مهدی خلجی تحلیلگر سیاسی خارج کشور) بسیار مورد توجه نهاده شد.

این پرونده که مدتی به دلیل عدم برگزاری جلسات دادگاه در حافظه افکار عمومی و یاد و خاطر رسانه ها کمرنگ شده بود، روز دوشنبه با برگزاری دهمین جلسه دادگاه پس از حدود یک سال، بار دیگر به صدر اخبار بازگشت. یک روز پس از برگزاری این نشست، اما خبری منتشر شد که اهمیت این دادگاه را نزد افکار عمومی بیش از پیش کرد؛ علی اشرف ریاحی، داماد محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت دولت یازدهم متواری شده است.

علی اشرف ریاحی همسر زینب نعمت زاده، یکی از دختران وزیر صنعت است. وزیری که حالا 2 دخترش هر کدام به نوعی درگیر پرونده های قضایی شده اند؛ زینب که همسرش به دلیل اخلال در نظام مالی در پرونده فساد پتروشیمی متهم و متواری شده و شبنم که شخصا در دادگاه رسیدگی به پرونده احتکار دارویی موسوم به شنبم نعمت زاده متهم و در نهایت محکوم شد.

شبنم نعمت زاده در این پرونده به عنوان متهم ردیف اول به مشارکت در اخلال عمده به وسیله اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو، مشارکت در تحصیل مال به وسیله نامشروع و مشارکت در اخلال نظام دارویی کشور متهم بود و بر همین اساس بازداشت شد.

پرونده ای که در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد مالی و درست مانند پرونده فساد پتروشیمی به ریاست قاضی مسعودی مقام رسیدگی می شدکه نخستین جلسه آن، بیست و پنجم شهریورماه 98 و ششمین و آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده ششم آبان ماه همان سال برگزار گردید. در نهایت، اما 4روز پس از برگزاری آخرین جلسه دادگاه، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفته انتهای آبان ماه 98 خاطرنشان کرد که شبنم نعمت زاده به جرم مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام مالی کشور به وسیله اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی به تحمل 20 سال حبس تعزیری به علاوه 74 ضربه شلاق تعزیری و محرومیت دایم از هرگونه خدمات دولتی محکوم شده است.

بسته شدن پرونده شبنم نعمت زاده با صدور حکم، اما انتها پرونده دختران خاندان نعمت زاده نبود و حالا یکی دیگر از دختران وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت در دولت حسن روحانی در صدر اخبار قضایی نهاده شده، اما این بار نه برای دفاع خود و در صندلی متهم یک پرونده فساد مالی که به واسطه حضور همسرش در چنین پرونده ای. علی اشرف ریاحی، همسر زینب نعمت زاده، اما تصمیم گرفته که به تنهایی و بدون همسر و فرزندش خود به تنهایی راهی کشوری آن سوی مرز ها گردد که البته ظاهرا به دلیل ممنوع الخروج بودن پیروز به خروج از کشور نشده و حالا گوشه ای از این کشور دراندشت، متواری و از دید ضابطان قضایی پنهان شده است.

علی اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت زاده وزیر اسبق صمت (همسر زینب نعمت زاده) و یکی از متهمان پرونده فساد 6.6 میلیارد یورویی پتروشیمی است که در تاریخ 31 تیرماه 1399 خبر فرار او رسانه ای شد.

علی اشرف ریاحی متولد 1357 در تهران، فرزند عبدالامیر، کارشناسی ارشد مهندسی شیمی به معاونت در اخلال کلان در نظام مالی و تحصیل مال به وسیله نامشروع متهم است.

روز 30 تیرماه 1399، در جریان رسیدگی به پرونده پتروشیمی، قاضی مسعودی مقام رئیس شعبه سوم دادگاه مفاسد مالی خبر فرار 5 متهم پرونده پتروشیمی را خاطرنشان کرد که در بین این متهمان نام علی اشرفی ریاحی داماد نعمت زاده وزیر دولت یازدهم به چشم می خورد.

متهمان پرونده فساد پتروشیمی، عواید حاصل از مبلغ 6 میلیارد و 656 میلیون یورو ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی را پس نداده اند. پرونده پتروشیمی مربوط به تخلف در شرکت PCC (شرکت بازرگانی پتروشیمی) است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: فرارو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30620

به "دختران نعمت زاده و پرونده های قضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختران نعمت زاده و پرونده های قضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید