درج قیمت در پلتفرم های آگهی خودرو ممنوع

به گزارش بلاگ پو، رضا الفت نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در مصاحبه با دیجیاتو اعلام می کند که سایت های درج کننده آگهی بار دیگر با یک دستور قضایی روبرو شده اند و حالا باید به شکل کامل از درج قیمت خودرو جلوگیری کنند. بر اساس این دستور، هیچ یک از آگهی های موجود و منتشر شده در این سایت ها اجازه درج قیمت و یا حتی حدود قیمت را ندارد و صرفا عباراتی چون نرخ توافقی جایگزین آن خواهد شد.

درج قیمت در پلتفرم های آگهی خودرو ممنوع

بازار خودرو کشور در شرایط پیچیده ای قرار گرفته است و قیمت این کالا دائما در حال نوسان است. وعده های مختلفی از سوی نهادهای گوناگون از جمله شورای رقابت و دیگر نهادها برای تنظیم این بازار داده شده اما تا به امروز نوسانات قیمت خودرو در کشور ادامه دارد. در این شرایط به سایت های آگهی دهنده اعلام شده بود که نمایش آگهی ها را به شرط رعایت محدوده قیمت انجام دهند و آنها نیز به همین دلیل به فعالیت خود ادامه می دادند. در واقع، اگر تا کنون قیمتی را در آگهی ها مشاهده می کردید، آن قیمت تا حد زیادی منطقی بوده است و آگهی هایی که قیمت خودرو رو بالاتر از نرخ بازار ارائه می دادند با قیمت توافقی نشان داده می شدند. اما حالا دوباره قرار است هیچ قیمتی در سایت های آگهی خودرو نمایش داده نشود.

رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی، در مصاحبه با دیجیاتو می گوید قاضی شعبه 28 دادسرای جرائم رایانه ای تهران چنین حکمی را صادر کرده و آنها همراه با معاونت دادستانی در فضای مجازی کشور در تلاش هستند تا آن را برطرف کنند:

چندی پیش جلسه ای با حضور معاونت دادستانی در فضای مجازی، اتحادیه خودرو، فعالان این حوزه و ما و چند نهاد دیگر برقرار شد که اساسا درباره همین سایت های آگهی بود. در همانجا رییس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو تهران اذعان داشتند که افزایش نرخ خودرو ربطی به درج شدن قیمت ها در سایت ها ندارد و این پلتفرم ها نهایت همکاری را با آنها انجام داده اند.

به گفته الفت نسب، یک رنج قیمتی متعلق به بهمن و اسفند سال گذشته برای سایت ها تعیین شده بود و آگهی های خارج از این قیمت ها در آنها انتشار پیدا نمی کرد: تقریبا بیست درصد آگهی ها اجازه انتشار پیدا می کرد چرا که باید نرخ درج شده در آگهی با حدود قیمتی که به این سایت ها اعلام شده بود و به روز رسانی هم نشده تطابق داشته باشد.

الفت نسب در پاسخ به این سوال که اجرا شدن این دستور چه تاثیری در بازار خودرو خواهد داشت به دیجیاتو می گوید: وقتی کاربران ببینند که این همه محدودیت در سایت ها و پلتفرم ها برای انتشار آگهی خود دارد، وارد کانال های دیگری در تلگرام و اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی می شوند که همین الان هم جریان دارند. این اقدام باعث افزایش فعالیت این دسته از کانال های مجازی می شود که هیچ نظارتی نمی تواند روی آنها صورت بگیرد و مشکلاتی هم اگر داشته باشد به سختی قابل پیگیری است. در واقع می توان گفت عدم امکان درج قیمت خودروها در سایت ها باعث التهاب بیشتر بازار خودرو خواهد شد.

اما فارغ از بحث تاثیر بر بازار خودرو، درج نشدن قیمت ها چه اثری بر فعالیت پلتفرم های آگهی دارد؟ الفت نسب در پاسخ می گوید: جدا از اینکه پاسخ این همه همکاری سایت ها و پلتفرم های درج آگهی نباید اعمال محدودیت بیشتر در فرایند کاری آنها باشد، این مساله می تواند به تجربه کاربری افرادی که از این سایت ها و پلتفرم ها استفاده می کنند، خدشه وارد کند. به هر حال قیمت های آگهی ها همیشه قابل نمایش بوده و مشتریان و خریداران با وجود قیمت ها بهتر می توانند به خرید و فروش بپردازند؛ آنها وقتی ببینند این شرایط در گروه های موجود در شبکه های مجازی برقرار است، فعالیت خود را در آنجا ادامه می دهند؛ فعالیتی که به دور از چشم ناظرین خواهد بود.

نظر شما چیست؟ با درج قیمت در آگهی های سایت های آگهی موافق هستید یا با ایجاد محدودیت برای آن؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

منبع : دیجیاتو

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: آی تابناک
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25937

به "درج قیمت در پلتفرم های آگهی خودرو ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درج قیمت در پلتفرم های آگهی خودرو ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید