درگیری بیش از 100 کشور با کرونا ، راهی جز خانه نشینی نیست

به گزارش بلاگ پو، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت با بیان اینکه به نظر می آید تعداد مبتلایان جدید به بیماری کووید 19، طی دو روز اخیر فرایند کاهشی داشته، گفت: با این حال هشدارهایی که پیش از این برای پیشگیری از ابتلا و شیوع کرونا ویروس جدید داده شده، همچنان بر قوت خود باقی است.

درگیری بیش از 100 کشور با کرونا ، راهی جز خانه نشینی نیست

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: اگر دوره نهفتگی بیماری کووید 19 را حدود یک هفته در نظر بگیریم، آنچه که به عنوان موارد جدید تعیین می گردد، برای هفت تا 10 روز گذشته است و احتمالا به طور میانگین روبروه این افراد با ویروس حدود هفت تا 10 روز گذشته بوده است. قاعدتا اگر هفت تا 10 روز گذشته هم هر اتفاق مثبت و مشارکتی در حوزه پیشگیری از این بیماری رخ داده، هفت تا 10 روز دیگر نتایجش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه به نظر می آید تعداد مبتلایان جدید، طی یکی دو روز اخیر فرایند کاهشی داشته است، اضافه کرد: البته قاعدتا در دو الی سه روز گذشته با توجه به افزایش تعداد آزمایشگاه به حدود 30 آزمایشگاه مورد تایید در سراسر کشور، فرایند شناسایی سرعت بیشتری گرفت و قاعدتا تعداد شناسایی موارد جدید افزایش یافته است. در عین حال به نظر می آید که طی دو روز اخیر کاهش نسبی را در این زمینه داریم. امیدواریم این فرایند ادامه یابد. این اتفاق بسیار مثبتی خواهد بود. اگر چه که نمی توان به قطعیت درباره این موضوع صحبت کرد.

جهانپور با بیان اینکه هشدارهایی که پیش از این برای پیشگیری از ابتلا و شیوع کرونا ویروس جدید داده شده، همچنان بر قوت خود باقی است، تاکید نمود: قطعا ما همچنان در نمودار صعودی هستیم و تعداد موارد ابتلا افزایش پیدا خواهد نمود. امیدواریم که تعداد موارد جدید نسبت به روزهای قبل کاهش یابد، اما اصل صعودی بودن نمودار و شیوع بیماری بر جای خود باقی است.

وی توضیح داد: خیلی ساده، راحت و بدون تعارف و رودربایستی می گویم که برخلاف تصور بعضی، قسمت اعظم ماجرا برای پیشگیری بر عهده جامعه و خود مراقبتی است. باید توجه کرد که 80 درصد کنترل و مهار بیماری کووید-19، مربوط به آن چیزی است که مردم و جامعه به صورت فردی و درون خانواده ها با انتقال پیغام های آموزشی، رعایت بهداشت، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی انجام می دهند. 20 درصد هم مربوط به دخالت نهادهای حاکمیتی و مداخلات نظام سلامت است که باز هم با همکاری و همیاری مردم انجام می گردد.

جهانپور تاکید نمود: مردم موضوع کرونا را جدی بگیرند. اگر امروز در بعضی مقاصد و استان های مسافرپذیرمان فرایند افزایشی بیماری را داریم، به این معناست که در روزهای گذشته حداقل بخشی از مردم آنگونه که باید و شاید هدایت ها و توصیه هایی را که مطرح شده، در نظر نگرفته و رعایت نکرده اند. باید توجه کرد که امروز بیش از 100 کشور با این بیماری درگیر هستند و در هیچ کجای جهان، راهی جز کاهش تردد، کاهش مراودات، لغو سفرهای شهری و بین شهری غیر ضروری و در خانه ماندن وجود ندارد. باید تا می توانیم در خانه ها و شهرهایمان بمانیم و یاری کنیم تا همه باهم و دست در دست یکدیگر به مقابله با این بیماری بعضیزیم. اگر می خواهیم کرونا را شکست دهیم، قطعا از جهت هر خانه یک پایگاه سلامت محقق خواهد شد؛ به طوری که هر خانه و خانوار ایرانی، چه در جهت آموزش و اطلاع رسانی و چه در جهت اقداماتی که باید در حوزه بهداشت فردی و عمومی لحاظ نمایند، یک پایگاه سلامت باشند.

جهانپور با تاکید بر لزوم لغو سفرهای بین شهری، گفت: ویروس کرونا را به شهرها و استان های دیگر هدیه نبریم. مردم باید بهداشت فردی را با شستن دست ها، ضدعفونی کردن سطوح، پرهیز از در آغوش کشیدن، روبوسی کردن و دست دادن رعایت نمایند. افرادی که علائم شبه آنفلوآنزا دارند، در منازل بمانند، سرکار نفرایند و از مرخصی استعلاجی استفاده نمایند و از ماسک نیز استفاده نمایند. البته استفاده از ماسک برای جمعیت عادی ضرورتی ندارد. در عین حال تاکید می کنم که مردم از حضور در تجمعات اعم از فرهنگی، هنری، مذهبی و... خودداری نمایند. افرادی از روی ساده انگاری یا بی تفاوتی اقدام به برگزاری این تجمعات می نمایند، اما باید بدانید که قطعا محل انتشار این ویروس در همین تجمعات است. به توصیه همه بزرگان دینی برگزاری محافل مذهبی در این مقطع زمانی نهی شده است. بنابراین مردم به هیچ وجه در تجمعات حضور پیدا نکرده و مجالس شادی یا ترحیم برگزار ننمایند. حتی اگر با برگزاری این تجمعات روبرو شدند، به نیروی انتظامی و یا ستاد مقابله با کرونا در استان ها اعلام نمایند تا با برگزار نمایندگان برخورد گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19387

به "درگیری بیش از 100 کشور با کرونا ، راهی جز خانه نشینی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری بیش از 100 کشور با کرونا ، راهی جز خانه نشینی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید