در حوزه واکسن کرونا و مواد اولیه آن شرکت های دانش بنیان در حال فعالیت هستند

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران- ستاری با اظهار این که جهت گیری این معاونت تقویت شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی است، گفت: در حال حاضر به علت کمبود شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی، فناوری های این حوزه هم بسیار کم است و این دسته از شرکت ها به صورت ویژه مورد حمایت قرار می گیرند .

در حوزه واکسن کرونا و مواد اولیه آن شرکت های دانش بنیان در حال فعالیت هستند

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری:سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در حاشیه افتتاح مجتمع فناروی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری که با همراهی استاندار مازندران صورت گرفت، در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: هر حوزه ای که تعداد و فعالیت شرکت های دانش بنیان کم باشد، کشور هم دچار ضربه پذیری بیشتر در همان حوزه می گردد .

وی با اعلام این که تحریم سبب شد تا شرکت های دانش بنیانی که در بعضی از حوزه ها کم کار بودند، فعال تر شوند، گفت: در حوزه کشاورزی شرکت های دانش بنیان بسیار کم هستند و تکنولوژی در این بخش به سختی وارد کشور شده است .

ستاری فعالیت شرکت های دانش بنیان در زمینه بیوتکنولوژی محصولات کشاورزی را بسیار مهم ارزیابی کرد و اضافه کرد: یکی از اولویت های 2 سال اخیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت غذایی بود و به همین علت هم حمایت ها به سمت ایجاد شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی بوده است .

وی به تحریم لاین های مختلف کشاورزی در چند سال اخیر اشاره نمود و گفت: اگر چه شرکت هایی در این حوزه داشته ایم، اما احتیاج به حضور فعال تر دانشگاه های کشور در بخش امنیت غذایی داریم .

معاون رییس جمهوری از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به اسم پایه اصلی برای جهت گیری در حوزه شرکت های دانش بنیان کشاورزی نام برد و اضافه کرد : جوانان خوبی در مازندران در حوزه ایده های نو داریم که باید مورد توجه قرار بگیرند .

وی با بیان این که در یک سال و نیم اخیر همزمان با شیوع ویروس کرونا شرکت های دانش بنیان بخش سلامت کولاک کردند، ادامه داد: در حال حاضر در بخش فراوری کیت های تشخیص و مواد مصرفی و داروهای نو و حتی و مواد اولیه داروهای بیماری کووید 19 در داخل مسئله ای نداریم .

معاون رئیس جمهوری با بیان این که در حوزه واکسن کرونا و مواد اولیه آن شرکت های دانش بنیان در حال فعالیت هستند، گفت: در بخش تجهیزات پزشکی هم بیمارستان های کشور مشکل ندارند و داخلی سازی به وسیله شرکت های این بخش روز به روز در حال توسعه است .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51421

به "در حوزه واکسن کرونا و مواد اولیه آن شرکت های دانش بنیان در حال فعالیت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در حوزه واکسن کرونا و مواد اولیه آن شرکت های دانش بنیان در حال فعالیت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید