دلایل پیروزیت کره جنوبی در مقابله پیروز با کرونا ، شیوه درایو این

به گزارش بلاگ پو، کره جنوبی در مقابله با کرونا بسیار پیروز عمل نموده است. راه حل آنها چه بود، یکی از آنها شیو درایو این است

دلایل پیروزیت کره جنوبی در مقابله پیروز با کرونا ، شیوه درایو این

به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، کره جنوبی یکی از کشورهایی است که با شیوع گسترده بیماری کرونا دست و پنجه نرم می نماید. به رغم آن، این کشور در مقابله با کرونا پیروز عمل کرده است. کارشناسان راه چاره برخورد کره جنوبی را الگویی برای سایر کشورها دانسته اند.

کره جنوبی از منظر تامین امکانات پزشکی و سرعت در مقابله با بیماری های واگیردار از موقعیتی ممتاز در سطح دنیا برخوردار است. هیچ کشور دیگری در دنیا از این نظر به پای سامانه بهداشتی و درمانی کره جنوبی نمی رسد.

آمادگی کره جنوبی به مقابله با بیماری های مسری به برنامه این کشور در ارتباط با بیماری مرس (بیماری تنفسی خاورمیانه) بازمی گردد. کره جنوبی در سال 2012 برای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری، بر آمادگی خود در برابر بیماری های واگیردار اضافه نمود.

در چارچوب این برنامه جامع و فراگیر دسترسی به تجهیزات پزشکی مدرن ممکن گشت و کنفرانس های علمی در ارتباط با بیماری های واگیردار در این کشور همه ساله برگزار گردید. این آمادگی اکنون به کار دولت این کشور در برخورد با کرونا آمده است.

سایت اشپیگل آنلاین روز آدینه 23 اسفند (13 مارس) در مقاله ای با عنوان آنچه دنیا می تواند از کره جنوبی بیاموزد به رئوس برنامه پیروز کره جنوبی در مهار این بیماری پرداخته است.

بر اساس این گزارش، بهره گیری از مدرن ترین تکنیک های پزشکی و همچنین انجام تست های سریع و فراگیر در کشور از جمله علل پیروزیت کره جنوبی در مقابله با بیماری کرونا اعلام شده است.

  • شیوه درایو این

یکی از شیوه هایی که کره جنوبی برای مقابله با بیماری کرونا به کار گرفته است، استفاده از راه چاره تست های خیابانی درایو این است. بر اساس این شیوه افراد بدون احتیاج به پیاده شدن از خودروی خود، توسط کادر پزشکی تست کرونا می دهند. ایده ای که ابتکار آن از شرکت ساندویچ فروشی مک دونالد است.

در شماری از پارکینگ های کره جنوبی امکان تست درایو این پیشبینی شده است. راننده خودرو پس از ورود به این پارکینگ توسط یک کادر پزشکی سه نفره مورد معاینه قرار می گیرد.

ابتدا پرستاری همه مشخصات فردی راننده خودرو را ثبت می نماید. پرستار دیگر تب او را اندازه گیری کرده و از او درباره نشانه ها و علائم احتمالی بیماری کرونا می پرسد. پس از آن، پزشکی دو نمونه از مخاط بینی و دهان آن فرد می گیرد.

این معاینه مجموعا 10 دقیقه طول می کشد. پس از آن راننده می تواند به راه خود ادامه دهد. لازم به تذکر است که پزشک و هر دو پرستار با پوشش کامل ایمنی از جنس لاتکس، ماسک و پوشاندن کامل چشمان معاینه را انجام می دهند.

  • مزایای شیوه درایو این

در کره جنوبی 50 مرکز آزمایشگاهی در پارکینگ ها ایجاد شده است. تست کرونا برای شهروندان رایگان است. هزینه این تست برای وزارت بهداشت کره جنوبی 48 یورو است. این در حالی است که انجام این تست در کلینیک ها هزینه ای معادل 121 یورو دارد.

صرف نظر از هزینه این تست برای سیستم بهداشتی کره جنوبی، استفاده از شیوه تست در پارکینگ ها امکان انجام گسترده تر آن را فراهم می نماید.

از سوی دیگر، سیستم پزشکی کره جنوبی در موقعیتی است که می تواند خیلی سریع نتایج تست ها را به دست آورد. برخلاف بسیاری از کشورها، کره جنوبی در موقعیتی است که نتایج نمونه برداری از سیستم تنفسی افراد را در مدت کوتاهی بین شش تا 24 ساعت کسب کند.

در صورت مثبت بودن نتیجه تست، امکان جدا کردن سریع فرد بیمار از سایر شهروندان وجود دارد. همین موضوع از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری می نماید.

  • تست سریع و گسترده کرونا

یکی از مهم ترین عوامل در کنترل شیوع بیماری کرونا تست به موقع شهروندان است. کره جنوبی از این منظر در موقعیتی بسیار ممتاز واقع شده است. به عنوان نمونه کره جنوبی تا روز 10 مارس پیروز شده بود از بیش از 210 هزار نفر از شهروندان خود تست کرونا بگیرد.

این در حالی است که تعداد کسانی که در ایتالیا تست کرونا داده اند 60 هزار نفر است. افرادی که در بریتانیا تست کرونا داده اند 26 هزار نفر بوده و در آمریکا کمتر از نه هزار نفر تست کرونا داده اند.

  • کره جنوبی در مهار کرونا پیروز می گردد؟| شمار بهبودی ها از موارد جدید بیشتر شد

یکی دیگر از کارهایی که کره جنوبی انجام داده، ایجاد یک اپلیکیشن برای کنترل آمد و شد افرادی است که قرنطینه شده اند. بر اساس این اپلیکیشن، دولت می تواند از محل حضور این دسته از افراد آگاه گردد.

کره جنوبی، کوشش کرده با همراهی مردم و به گونه ای دموکراتیک با مشکل کرونا مقابله کند. گرچه دولت در جنوب این کشور و پس از آن در بخش هایی از سئول اقدام به بستن کافه ها و باشگاه ها کرده است، اما بر روی همکاری گسترده شهروندان حساب می نماید.

دولت کره جنوبی به جای بستن مرز شهرها و استان های خود، از شهروندان خواسته است تا از رفت وآمدهای خود بکاهند و در صورت مشاهده علائم و نشانه های این بیماری مقررات معین شده را اجرا نمایند تا از شیوع بیشتر این بیکاری کاسته گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21981

به "دلایل پیروزیت کره جنوبی در مقابله پیروز با کرونا ، شیوه درایو این" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل پیروزیت کره جنوبی در مقابله پیروز با کرونا ، شیوه درایو این"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید