دوره دیتا ساینس در کانادا

به گزارش بلاگ پو، با پیشرفت فناوری، حجم عظیمی از داده ها یا همان دیتا تکثیر می گردد. با یک کلیک ماوس، وارد کردن یک متن، اسکن کردن یک کارت و نظیر اینها اطلاعات بیشتر و بیشتری در سراسر دنیا فراوری می گردد. همچنانکه دیتا صندلی خود را در دنیا آینده تحکیم می بخشد، باید به ارزش دیتا ساینس (علم داده ها) نیز پی برد. به بیان ساده تر می توان گفت که دیتا ساینس علم داده ها است. دیتا ساینس ابزاری برای کشف اطلاعات ارزشمند از ذخایر انبوه داده هاست. دیتا ساینس اساسا یک علم بینارشته ای است: ترکیبی از علوم آمار و کامپیوتر، با رگه هایی از اصول ریاضیات. از میان اهداف دیتا ساینس می توان به این موارد اشاره نمود: بهینه سازی عملیات درون یک سازمان، تقویت ویژگی های خدمات/ محصولات، توصیف گرایش ها، تصمیم گیری مبتنی بر شواهد و پیش بینی نتایج.

دوره دیتا ساینس در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

بعضی از نوآوری های شناخته شده و تقویت خدمات و محصولات که از دیتا ساینس حاصل شده اند عبارت اند از:

  • Autocorrect
  • پالایش جست و جوهای گوگل به این معنی که نتایج جست و جو ها را بتوان سفارشی سازی و فیلتر کرد
  • وبسایت/ نرم افزارهایی که پیش بینی می نمایند که شما چه نوعی موزیکی دوست دارید (مثل اسپاتیفای)و یا چه کتابی را ممکن است خریداری کنید (مثل آمازون)
  • محصولات تشخیص صدا نظیر Siri ، Cortana و Google Voice که به شما اجازه می دهند کلمات صوتی را به کلمات مکتوب تبدیل کنید
  • خودروهای بی سرنشین
  • ویچگی های مقایسه قیمت در وبسایت ها که به شما یاری می نمایند تا محصول یا خدماتی که کم ترین قیمت را دارد خریداری کنید
  • بهینه سازی عملیات شرکت های هواپیمایی با پیش بینی تاخیر پرواز، محبوبیت جهت، ترجیحات مشتریان و تعمیرات قطعات
  • شناسایی تقلب

در تمام این نمونه ها از تحلیل داده های آماری و برنامه نویسی کامپیوتر برای بهبود خدمات/محصول/فرایند استفاده شده است. افرادی که برای رسیدن به این ویژگی ها کار می نمایند دانشمندان دیتا نامیده می شوند.دانشمندان دیتا از روش علمی استفاده می نمایند - ابتدا مشاهدات را انجام می دهند، بعد فرضیه سازی می نمایند و بعد برای امتحان آنها آزمایش هایی را انجام می دهند - تا معانی داده های خام را نشان داده و خلق نمایند.

پیشرفت فناوری این نوید را داده که ما خواهیم توانست قله های جدیدی را فتح کنیم - خدمات درمانی بهبود خواهند یافت، نوآوری هایی در زمینه تغییر بازی ایجاد خواهد شد و فرصت های کارآفرینی بیش از پیش وجود خواهد داشت.هرچند، تحقیقاتی که اخیرا در کانادا و ایالات متحده امریکا اجرا شده نشان داده که در این کشورها یک شکاف استعداد یا به بیان دیگر کمبود دانشمندان دیتا وجود دارد. برآورد شده که تنها در کانادا به ده ها هزار فرد ماهر جهت تحلیل و جمع آوری ارزش از انبوه داده ها وجود خواهد داشت.

رشته دیتا ساینس SFU

دانشگاه سایمون فریزر (SFU) با علم به احتیاج جامعه به دانشمندان دیتا یکی از اولین دوره های لیسانس دیتا ساینس را در کانادا ارائه نموده است. برنامه درسی این دوره تحصیلی به دقت طوری انتخاب شده که مطابق با مهارت های رایج مندرج در آگهی های شغلی متخصصان دیتا، کمبود استعدادهای مورد احتیاج کارفرمایان و مهارت در فناوری های آینده که مورد احتیاج محققان برجسته است باشد. با اینکه در سایر دوره های دیتا ساینس در آمریکای شمالی معمولا تنها دروس آمار، علوم کام÷یوتر و ریاضی تدریس می گردد دوره SFU درس کسب و کار را در برنامه درسی دیتا ساینس گنجانده تا احتیاج بازار کار را تامین کند. دوره دانشگاه SFU با این علم ارائه شده که دانشمندان دیتا ساینس نه تنها باید بر کامپیوتر و تحلیل کمی تسلط داشته باشند بلکه باید مهارت های ارتباطی و کار گروهی و دانش کسب و کار را هم داشته باشند.

دوره دیتا ساینس در دانشگاه سایمون فریزر مستلزم انجام دو پروژه است - یکی در ابتدای دوره و دیگری در انتهای آن تا دانشجویان فرصت داشته باشند راهکار هایی را برای مسائل واقعی ارائه داده و آنها را تحلیل نمایند.

این دوره که به اعطای مدرک لیسانس ختم می گردد باعث می گردد تا دانشجویان مهارت های زیر را بیاموزند و در آنها شایستگی پیدا نمایند:

مهندسی نرم افزار R

جمع آوری و انبار داده ها Python

تحلیل و مدلسازی آماری C و C++

رگرسیون HTML/CSS

تصویرسازی و ارائه داده ها Java

طراحی تجربی و نمونه برداری نظرسنجی SQL

مدلسازی ریاضیاتی

تفکر انتقادی

مهارت های ارتباطی مورد احتیاج در کسب و کار

بازاریابی

آنالیتیک مشتری

مدیریت پروژه

فرم ارزیابی ویزای تحصیلی

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 خرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24560

به "دوره دیتا ساینس در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره دیتا ساینس در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید