دیدار سفیر یونان با رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک

به گزارش بلاگ پو، سفیر یونان با حضور در کمیته ملی المپیک با رئیس و دبیرکل کمیته دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار سفیر یونان با رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، دیمیتری الکساندر کیس سفیر کشور یونان با حضور در کمیته ملی المپیک با سیدرضا صالحی امیری رییس و شاهرخ شهنازی رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک دیدار و تبادل نظر کرد.

این دیدار که با حضور قراخانلو رییس آموزشگاه، سعیدی خزانه دار و ذیحساب کمیته برگزار گردید صالحی امیری ضمن اشاره به صندلی کشور یونان بعنوان مهد این رویداد بزرگ ورزشی در دنیا گفت: ارتباط دو کشور ایران و یونان ریشه در تاریخ دارد، دولت و ملت دو کشور همیشه به همدیگر احترام گذاشته و در گذر زمان از مناسبات و اشتراکات فرهنگی برخودار بوده اند که بدون تردید در عرصه ورزش نیز دو کشور ایران و یونان می توانند همکاری موثری با یکدیگر داشته باشند.

وی ادامه داد:حمایت در تصمیمات مهم بین المللی ورزشی از نمایندگان هم، اردو های مشترک ورزشی، تبادل مربی و مدرس، تامین تجهیزات ورزشی و امضا تفاهنمامه ورزشی بین دو کشور ایران و یونان می تواند روند موثری در ارتقا مناسبات فی مابین داشته باشد.

رییس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد:ارتقاء مناسبات و ارتباطات،تبادل مربی،مدرس و برگزاری اردوهای مشترک و تامین تجهیزات ورزشی مورد احتیاج فدراسیون ها و بهره مندی از تجارب دو کشور در زمینه ورزش می تواند زمینه مناسبی را برای رشد و ارتقا ورزش کشور در عرصه بین المللی فراهم آورد.

همچنین شهنازی دبیر کل کمیته نیز ضمن اشاره به خواستگاه کشور یونان در دنیا گفت: مردم یونان قرابت فرهنگی بسیاری برای مردم ایران داشته و اصولا دو کشور همیشه در اعصار تاریخ ارتباط خوبی با همدیگر داشته اند و قطعا در زمینه ورزش نیز می توانند ضمن افزایش مراودات و مناسبات، همکاری خوبی برای بهره مندی از تجربیات یکدیگر جهت رشد ورزش خود در عرصه بین المللی داشته باشند.

سپس دیمیتری الکساندر کیس سفیر کشور یونان گفت: ارتباط تاریخی دو کشور و رابطه محبت آمیز دولت و ملت ایران و یونان بر هیچ کسی پوشیده نیست و قطعا در عرصه ورزش نیز این موضوع می تواند تداوم و گسترش بیشتری داشته باشد.

وی اعلام کرد: نگاه مثبت رییس و دبیر کل کمیته ملی المپیک در گسترش هر چه بیشتر مناسبات ورزشی دو کشور در واقع بیانگر این است که مسئولان و مردم دو کشور ایران و یونان نگاه احترام آمیز و مثبتی نسبت به یکدیگر دارند و به شخصه شاهد موفقیت ها و پیشرفتهای ورزشی ایران بوده و قطعا ضمن استقبال از پیشنهادات شما و انتقال آن به مسئولان ورزش کشورم زمینه های لازم را در این زمینه بخصوص امضاء تفاهمنامه ورزشی فراهم خواهم کرد.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9855

به "دیدار سفیر یونان با رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار سفیر یونان با رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید