رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ پشت میله های زندان

به گزارش بلاگ پو، روز پنجشنبه، پل منافورت، مدیر پیشین ستاد انتخاباتی رئیس جمهوری امریکا به دلیل تخلفات اقتصادی به 47 ماه زندان محکوم شد تا به این ترتیب تقریباً تمامی نزدیکان دونالد ترامپ، پرونده ای اقتصادی برای دست و پنجه نرم کردن داشته باشند.

رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ پشت میله های زندان

به گزارش سی ان ان، گروه بازرسی این پرونده که ابتدا با هدف پیدا کردن سرنخ هایی از ارتباط ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه کارشان را شروع کردند، بعداً به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد پل منافورت چندین مورد تخلف اقتصادی مرتکب شده است. دادستان ها با استناد به قوانین امریکا، از قاضی این پرونده خواسته بودند او را به گذراندن 19 تا 24 سال زندان محکوم کند، اما قاضی تی. اس. الیس تنها به 47 ماه حبس و 50 هزار دلار جریمه نقدی بسنده کرد. حتی بعضی گزارش ها مبنی بر این است که حکم این قاضی، از آنچه پیش از اعلام آن وکلای منافورت درخواست نموده بودند هم کمتر است. وکلای او خواهان صدور حکم چهار تا پنج سال بودند. قاضی الیس طی این دادگاه بارها بیان کرد اگرچه تحقیقاتی که منجر به یافتن این اتهامات شده، با هدف پیدا کردن رد پای همکاری روسیه و ترامپ در انتخابات گذشته شکل گرفته بوده اما اکنون این اتهامات هیچ ارتباطی با آن پرونده ندارند. منافورت پیش از این، در دادگاهی که تابستان گذشته برگزار شده بود، از سوی هیأت منصفه در هشت اتهام از مجموع 18 اتهام مطرح شده، مجرم شناخته شد. فرار اقتصادیاتی، اعلام نکردن حساب های بانکی خارج از کشور و تخلفات بانکی از جمله این اتهام ها است.

منافورت که به دلیل فشارهایی که اخیراً از سوی رسانه ها و دستگاه قضایی امریکا به او وارد شده بود، از لحاظ جسمی دچار مشکل شده است، با ویلچر در جلسه دادگاه حاضر شد و توجه رسانه ها را به خود جلب کرد. او در این جلسه گفت که طی دو سال گذشته او و خانواده اش تحت فشارهای بسیار شدیدی بوده اند اما در برابر پرسش قاضی، از اقدامات خود اظهار پشیمانی و ندامت نکرد. این مشاور انتخاباتی 69 ساله، متهم است 60 میلیون دلاری را که یکی از احزاب سیاسی حامی روسیه در اوکراین به او پرداخت نموده بود مخفی نموده است. براساس تحقیقات تیم بازرسی رابرت مولر، بازپرسی که از سال گذشته برای پیدا کردن رد پای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ترامپ مشغول به کار است، منافورت این پول را به حساب های خارج از کشور خود منتقل نموده و هیچ اقتصادیاتی بابت آن پرداخت ننموده است.

با انتشار خبر حکم منافورت، بسیاری از کنشگران اجتماعی و مخالفان دولت ترامپ امیدوار شدند که پرونده های متعدد فرار اقتصادیاتی ترامپ، ایوانکا و جارد کوشنر دختر و داماد او نیز بار دیگر به جریان بیفتند. حتی براساس گزارشی که نیویورک تایمز منتشر نموده بود، ترامپ با دخالت در روند پرداخت اقتصادیات توسط پدر خود در دهه 1990 چهارصد میلیون دلار فرار اقتصادیاتی داشته است. همچنین براساس تحقیقاتی که در این مورد اجرا شده است، والدین ترامپ به او یک میلیارد دلار پول داده بودند که اقتصادیاتش بیش از 550 میلیون دلار می گردد. اما او با این ادعا که این پول را هدیه گرفته است، تنها 50 میلیون دلار اقتصادیات پرداخته است.

بسیاری از رسانه های امریکایی معتقد هستند حکمی که برای منافورت صادر شده به هیچ عنوان عادلانه نیست. در همین ارتباط فاتح کریمی در گزارشی که برای سی ان ان نوشته است، با چند وکیل و کارشناس حقوقی مصاحبه نموده تا از تجربیات خود درباره چنین پرونده هایی صحبت نمایند. همگی آنها خاطرنشان نموده اند که پرونده هایی که آنها از نزدیک شاهدش بودند با وجود ارتکاب جرایم کمتر، محکومیت شدیدتری دریافت نموده اند. بعضی از این کارشناسان اعتقاد دارند که صدور چنین حکمی می تواند به تشدید اخلال در سیستم قضایی امریکا منجر گردد.

شکایت مایکل کوهن از سازمان ترامپ

همزمان با اعلام جرم منافورت، مایکل کوهن، وکیل سابق رئیس جمهوری امریکا، بیان کرد به دلیل عدم رعایت حقوق مادی او از سازمان ترامپ شکایت نموده است. به گزارش واشنگتن پست، او در شکایت نامه خود نوشته، سازمان ترامپ به تعهدات خود مبنی بر تأمین هزینه های اقتصادی و حقوقی که باید به او پرداخت می شده، کوتاهی نموده است. او در متن این شکایت نامه نوشت: سازمان ترامپ به معنای واقعی کلمه از وظایف و تعهدات خود در برابر اینجانب سر باز زده است. پس از آنکه بیان کردم که برای روشن شدن ابهامات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا با بازپرس وی ژه آن همکاری خواهد نمود، تمامی حقوق و دستمزدها قطع شد. او این شکایت نامه را به دادگاه ایالت نیویورک تقدیم نموده است.

سازمان ترامپ هیچ واکنشی به اتهام وارده نشان نداده است اما اسنادی که کوهن به گفته خود ضمیمه شکایت نامه اش نموده است می تواند باعث گردد حکم به نفع او صادر گردد و این سازمان مجبور به پرداخت غرامت سنگینی گردد. مایکل کوهن مدعی است که سازمان ترامپ حقوق و هزینه های او را از ماه مه سال 2018 پرداخت ننموده است. به گفته کوهن این شرکت یک میلیون و 900 هزار دلار به او بدهکار است.

برش

پنهان کاری ترامپ در آمار کشته شدگان حملات پهپادی امریکا

تمایل رئیس جمهوری امریکا به مخفی کاری و پنهان کردن حقیقت، روز به روز ابعاد تازه تری پیدا می نماید. به گزارش خبرگزاری رویترز، او فرمان الزام آور انتشار آمار کشته شدگان غیرنظامی عملیات امریکا در مناطق غیرعملیاتی را لغو کرد. باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق امریکا، با صدور این فرمان، وزارت دفاع (پنتاگون) و آژانس های اطلاعاتی این کشور را ملزم نموده بود تا پس از عملیات های نظامی خود، آمار دقیق و قابل استنادی از میزان تلفات غیرنظامیان را منتشر نمایند. اما اکنون، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید خبر داده که ترامپ تصمیم گرفت این فرمان را لغو کند. او با انتشار بیانیه ای بیان کرد: ایالات متحده امریکا همیشه ملزم است تا میزان تلفات غیرنظامی در عملیات های خود را به حداقل برساند و در برابر مردم منطقه عملیاتی احساس مسئولیت داشته باشد. اما از این به بعد به دستور رئیس جمهوری ترامپ، آماری درباره میزان تلفات غیرنظامیان منتشر نخواهد شد. به این ترتیب اطلاعاتی که کمکی به شفافیت امور دولتی نمی نمایند، منتشر نمی شوند و تنها این اطلاعات در اختیار افراد حرفه ای قرار خواهد گرفت. این تصمیم با انتقاد شدید گروه های حقوق بشری روبرو شده است. اوباما با آیین نامه ریاست جمهوری که اول جولای سال 2016 در معرض اجرا گذاشت، ارائه گزارش به کنگره امریکا در ماه مه هر سال پیرامون تعداد تلفات جانی غیر نظامیان در این حملات به نام مدیریت هماهنگی اطلاعات ملی امریکا را اجباری نموده بود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5230

به "رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ پشت میله های زندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ پشت میله های زندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید