رایزنی نمایندگان بایدن با کشورهای عربی درباره برجام

به گزارش بلاگ پو، ایرنا نوشت:سناتور کریس کوونز سناتور دموکرات ایالت دلاور روز دوشنبه در سفر به امارات از کوشش برای ایجاد تعامل گسترده با شرکای خلیج فارس در خصوص بازگشت آمریکا به برجام اطلاع داد.

رایزنی نمایندگان بایدن با کشورهای عربی درباره برجام

به گزارش آسوشیتدپرس، سناتور کوونز یکی از سناتورهای متحد دولت بایدن روز دوشنبه در ابوظبی به خبرنگاران گفت، امیدوار است که نگرانی های قابل درک شیخ نشینان درباره بازگشت به توافق هسته ای (برجام) را از بین ببرد و تعامل گسترده تری با شرکای خلیج فارس ایجاد کند.

کوونز اضافه کرد: مشاوره های صورت گرفته با امارات متحده عربی در مورد مذاکرات در وین مهم بود.

وی اضافه کرد: من به هیچ وجه قصد نداشتم بگویم که معامله ای در کار بوده است جایی که امارات می تواند همه چیز را تضمین کند. وین محلی است که دولت ایالات متحده در حال مذاکره است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در یک سفر منطقه ای به خاورمیانه با هدف تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی طولانی مدت، چندین مقام ارشد دولت بایدن در حال سفر به پایتخت کشورهای عرب منطقه خاورمیانه هستند.

از جمله افرادی که در این سفر حضور دارند می توان به برت مک گورک از شورای امنیت ملی و درک چولت از وزارت امورخارجه آمریکا اشاره نمود.

براساس این گزارش مقاصد مقامات آمریکا به ابوظبی، ریاض، امان و قاهره خواهد بود.

سفر مقامات متحد دولت بایدن به کشورها خاورمیانه در حالی انجام می گردد که نمایندگان کشورهای عضو برجام طی سه هفته گذشته در وین گردهم آمده تا در مورد فعال کردن این توافق و بازگشت احتاقتصادی آمریکا به آن رایزنی نمایند. کاخ سفید هم رابرت اقتصادی را به وین اعزام نموده تا به وسیله رایزنی با اعضای برجام ترتیباتی را برای بازگشت آمریکا به این توافق مسیریابی کند. جمهوری اسلامی ایران با توجه به خروج یکجانبه دولت ترامپ از توافق هسته ای هیچ ملاقاتی با طرف آمریکایی در وین نداشته است.

اعضای برجام تا به امروز چندین نشست در قالب کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل داده و در زمینه احیای توافق هسته ای پیشرفت هایی را به دست آورده اند. آخرین دور نشست کمیسیون مشترک برجام این هفته با حضور هیأت های ایران و گروه 1+4 در گراندهتل وین برگزار گردید. حاضرین در این جلسه آخرین شرایط رایزنی های کارگروه های کارشناسی در حوزه های لغو تحریم، هسته ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

مقرر شد پس از این جلسه هیأت ها به پایتخت ها بازگردند و گفت وگوها مجددا از آدینه آینده پی گرفته گردد.

311311

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 48157

به "رایزنی نمایندگان بایدن با کشورهای عربی درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی نمایندگان بایدن با کشورهای عربی درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید