ربات ها یار اصلی کره جنوبی برای مبارزه با کرونا

به گزارش بلاگ پو، در کره جنوبی بعضی از شرکت ها در حال استفاده از ربات ها برای یاری به مبارزه با شیوع ویروس کرونا و هشدار برای رعایت فاصله اجتماعی هستند.

ربات ها یار اصلی کره جنوبی برای مبارزه با کرونا

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ، شرکت تلفن همراه اس کی تله کام(SK Telecom) یک ربات را در طبقه اول دفتر مرکزی سئول خود برای نظارت بر مردم و انجام عملیات ضدعفونی قرار داده است. به گفته این شرکت ربات مذکور به طور اتوماتیک دمای بدن افرادی که وارد می شوند را ثبت می نماید و می تواند به مسئولان هشدار دهد که دمای بدن هر فرد بیش از حد بالا است یا خیر. علاوه بر این ربات مذکور مجهز به ابزاری است که از ثبت چهره های هر فرد در دستگاه جلوگیری می نماید و این امر به معنای حفظ حریم خصوصی شهفرایندان است.

این دستگاه همچنین می تواند زمین را ضد عفونی نموده و مقادیر کمی مایعات را نیز برای تمیز کردن دست افراد منتشر می نماید. این ربات که با یاری شرکت اس کی تله کام توسعه داده شده است از فناوری یادگیری ماشینی برای مشاهده و نظارت بر اینکه افراد در یک مکان جمع نشوند استفاده می نماید و اگر افراد بدون رعایت فاصله اجتماعی و بسیار نزدیک به یکدیگر باشند این ربات به آنها هشدار می دهد و می گوید: لطفاً فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

این ربات همچنین می تواند افرادی را که ماسک نزده اند شناسایی کند. شرکت های کره جنوبی مدت هاست که از ربات ها برای انجام عملیات ساخت و ساز و تمیز و ضدعفونی کردن استفاده می نمایند اما بحران کروناویروس باعث شده است که تعداد زیادی از شرکت ها از این فناوری به عنوان راهی برای کاهش سرعت شیوع ویروس استفاده نمایند و تا حد زیادی در این راه نیز پیروز بوده است.

را کونگ هان(Ra Kyhong-hwan) یکی از توسعه دهندگان ربات شرکت اس کی تله کام در تبادل نظر با رویترز گفت: این ربات می تواند در حدود 10 دقیقه با استفاده چراغ های فرابنفش و تجهیزات تمیز نماینده یک ناحیه ای به وسعت 33 متر مربع را ضدعفونی کند. توسعه دهندگان این دستگاه گفتند که آنها یک ابزار حفظ حریم خصوصی نیز به آن اضافه نموده اند که از ثبت چهره های هر فرد در دستگاه جلوگیری می نماید.

بزرگترین شرکت سینمایی کره جنوبی چند ربات برای یاری به افرادی که به سینما می فرایند قرار داده است تا این ربات ها در خرید بلیط و غذا و همچنین راهنمایی افراد به جایگاه هایشان به آنها یاری نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27632

به "ربات ها یار اصلی کره جنوبی برای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها یار اصلی کره جنوبی برای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید