ربودن اهالی شرق سوریه توسط نیروهای قسد و ارتش آمریکا

به گزارش بلاگ پو، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) با حمایت و پشتیبانی خودروهای زرهی و هواپیماهای ارتش آمریکا در شرق سوریه، به مناطق و روستاهایی که طی هفته های اخیر شاهد تظاهرات گسترده علیه آنها در حومه شرقی دیرالزور و حومه جنوبی الحسکه بودند، یورش بردند.

ربودن اهالی شرق سوریه توسط نیروهای قسد و ارتش آمریکا

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) به منازل غیرنظامیان در شهرک مرکدة و روستاهای الصکار، الحمدی، صبیح، سرجین، زریفة، الثلجة و الشمسانی واقع در جنوب استان الحسکه یورش بردند و این حمله پس از افزایش فرایند مخالفت های مردمی و عشایری برای حضور آنها و حملات مسلحانه مستقیم انجام شد.

به همین دلیل، منابع محلی و عشایری اعلام کردند، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) با حمایت و پشتیبانی خودروهای زرهی و هواپیماهای آمریکایی به ده ها منزل در روستاهای اطراف شهرک مرکدة یورش بردند و 25 غیرنظامی را ربوده و به مکانی که زندان کارخانه گاز نامیده می گردد و در مرکز شهر الشدادی در 50 کیلومتری جنوب الحسکه واقع شده است، منتقل کردند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، آخرین حمله نیروهای تحت حمایت ارتش آمریکا در مرکدة و روستاهای آن چند روز قبل رخ داد که در نتیجه آن سه تن از نیروهای سوریه دموکراتیک کشته و چهار تن زخمی شدند.

نیروهای سوریه دموکراتیک در ابتدای هفته گذشته به روستای سیحة البومعیش در راستا الحسکه- الشدادی حمله کردند و اقدام به ربایش 10 جوان کردند.

منابع عشایری اعلام کردند، در حومه شرقی دیرالزور نیز نیروهای سوریه دموکراتیک با حمایت و پشتیبانی ارتش آمریکا صبح روز یکشنبه به شهرک حوایج ذبیان، مرکز قبیله عربی العکیدات در حومه شرقی دیرالزور حمله کردند و اقدام به بازداشت های مشابهی در شهر الشحیل و شهرک الرز کردند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، 13 تن از اهالی حوایج ذبیان بازداشت شدند که از میان آنها سه کودک زیر 13 سال وجود داشت.

نیروهای سوریه دموکراتیک با پشتیبانی ارتش آمریکا طی دوره اخیر حملات نظامی خود را افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49675

به "ربودن اهالی شرق سوریه توسط نیروهای قسد و ارتش آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربودن اهالی شرق سوریه توسط نیروهای قسد و ارتش آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید