برطرف بزرگترین مشکل فراوری انواع پوشک و زیراندازهای بیماران در کشور

به گزارش بلاگ پو، به اعتقاد محققان یکی از دلایل گران و نایاب شدن انواع پوشک ها سوپرجاذب ها هستند که در این راستا محققان کشور به دانش فنی ساخت این محصول دست یافتند و به گفته آنها در صورت حمایت از این طرح، می توان این محصول را در کشور فراوری کرد.

برطرف بزرگترین مشکل فراوری انواع پوشک و زیراندازهای بیماران در کشور

سید محمد احمدی، مجری طرح در گفت وگو با خبرنگاران فراوری سوپرجاذب نانو کامپوزیتی هیبریدی را از دستاوردهای مطالعات خود نام برد و گفت: سوپرجاذب نانو کامپوزیتی فراوری شده قابلیت جذب 460 برابر وزن خود آب مقطر را دارد که در مقایسه با نمونه های مشابه توان جذب 20 تا 30 برابر بیشتر را دارد.

وی خاصیت آنتی باکتریال را از مزایای این سوپرجاذب نام برد و یادآور شد: از آنجایی که این سوپر جاذب دارای سطح فعال نانو نقره است، به این محصول خاصیت آنتی باکتریالی را داده است.

احمدی با بیان اینکه این سوپرجاذب ها در محیط فرآیندی استریلیزه و عاری از آلودگی فراوری می گردد، خاطر نشان کرد: نمونه فراوریی این محصول قادر است نسبت به وجود ویروس ها و باکتری هایی که در محیط هستند واکنش نشان دهد؛ علاوه بر آن نیز اجازه نمی دهد عوامل آلوده نماینده در داخل محیط کامپوزیت رشد نمایند.

مجری طرح با اشاره به کاربردهای این محصول، یادآور شد: این سوپرجاذب ها قابل استفاده در صنایع بهداشتی و برای فراوری انواع پوشک ها و زیراندازهای بیمار قابل کاربرد است.

وی با بیان اینکه این سوپرجاذب ها در صنایع نساجی نیز کاربرد دارند، اظهار کرد: هدف ما از فراوری این محصول استفاده از آن در صنایع بهداشتی است؛ چراکه گلوگاه فراوری انواع پوشک ها سوپرجاذب ها هستند که به دلیل وارداتی بودن آن موجب افزایش قیمت این محصول در کشور شده است.

این محقق اضافه نمود: با اجرای این طرح توان فراوری آن در کشور ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه این محصول در مقیاس آزمایشگاهی فراوری شده است، خاطر نشان کرد: در صورت حمایت امکان طراحی برای فراوری پایلوت وجود دارد و می توانیم در کمترین زمان به فراوری پایلوت برسیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2520

به "برطرف بزرگترین مشکل فراوری انواع پوشک و زیراندازهای بیماران در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف بزرگترین مشکل فراوری انواع پوشک و زیراندازهای بیماران در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید