رویترز: عربستان اصلاح توافقنامه ریاض را پیشنهاد کرد

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری رویترز گزارش داد، عربستان چارچوب جدیدی را برای پایان یافتن اختلافات مستمر در جنوب یمن میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب پیشنهاد کرده است.

رویترز: عربستان اصلاح توافقنامه ریاض را پیشنهاد کرد

به گزارش خبرنگاران، این خبرگزاری امروز (پنج شنبه) به نقل از سه منبع آگاه از آخرین تحولات در جنوب یمن گفت، عربستان پیشنهاد جدیدی را برای اجرای توافقنامه ریاض که نوامبر گذشته درباره تقسیم قدرت در جنوب یمن به امضا رسیده بود و نیز حل مسائل در اجرای آن ارائه کرد.

طبق گزارش رویترز در این پیشنهاد جدید اجرای آتش بس در استان أبین و لغو حالت فوق العاده از سوی شورای انتقالی مطرح شد. پس از آن، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری دولت مستعفی یمن یک استاندار و مسؤول امنیت استان عدن را معین خواهد کرد، او همچنین نخست وزیری را برای تشکیل کابینه ای با مشارکت شورای انتقالی جنوب انتخاب خواهد کرد. پس از آن شورای انتقالی نیروهای خود را از عدن بیرون برده و آنها را در أبین دوباره مستقر می کند تا در ادامه کابینه تشکیل شود.

این منابع اظهار کردند، شورای انتقالی که امارات از آن حمایت نظامی می کند، در درگیری خود با دولت هادی به دنبال آن است کابینه جدید را پیش از انتقال نیروهایش تشکیل دهد.

از سال گذشته که نیروهای شورای انتقالی جنوب کنترل عدن و برخی مناطق در جنوب یمن را پس گرفتند، تا به امروز تنش ها در جنوب یمن ادامه دارند.

با بروز برخی اتفاقات و ازسرگیری درگیری ها میان دولت هادی و شورای انتقالی، توافقنامه ریاض منجر به مهار کامل بحران نشد.

جنوب یمن از اواخر آوریل گذشته که شورای انتقالی حالت فوق العاده اعلام کرده و در اقدامی که دولت هادی آن را سرکشی خواند، دولت خودمختار را در تمامی استان های جنوبی اعمال کرد، شاهد تنش های جدیدی است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28922

به "رویترز: عربستان اصلاح توافقنامه ریاض را پیشنهاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: عربستان اصلاح توافقنامه ریاض را پیشنهاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید