رکود مالی در هند نگران کننده است

به گزارش بلاگ پو، مردم هند از رکود مالی و وخیم تر شدن وضعیت اشتغال در این کشور بسیار نگران هستند.

رکود مالی در هند نگران کننده است

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

اقتصاد هند

نشریه هندوستان تایمز روز دوشنبه نوشت: بر اساس آنالیز بانک مرکزی هند که با شرکت 5 هزار و 192 خانوار در 13 شهر هند از جمله دهلی نو و مومبای اجرا شده است، حدود 48 درصد از شرکت کنندگان اعلام نموده اند که وضعیت اقتصادی این کشور وخیم تر شده است درحالی که بیش از 52 درصد دیگر معتقدند وضعیت اشتغال در این کشور با بحران بیشتری روبرو شده است.

کمیته سیاست گذاری پولی در بانک مرکزی هند در روزهای اخیر در بیانیه ای بیان کرد: آنالیز بانک مرکزی هند حاکی از سطح ظعیف تقاضا در میان مصرف کنندگان به خصوص در خصوص کالاهای مصرفی غیر لازم است. انتظار می رود با توجه به کاهش درآمد و نیاز به پرداخت حقوق کارگران، شرکت های تولیدی کارگران خود را اخراج نموده و قیمت محصولات را کاهش دهند.

بر اساس این آنالیز همچنین 53 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که تا یک سال آینده وضعیت اقتصادی هند بهبود خواهد یافت.

بانک مرکزی

بانک مرکزی هند روز آدینه نرخ بهره وام را در این کشور به 5.15 درصد کاهش داد که کمترین نرخ بهره بانکی در 9 سال گذشته محسوب می گردد. این بانک همچنین نرخ رشد اقتصادی هند برای سال اقتصادی 2019- 2020 را 6.1 درصد بیان کرد. پیش از این ، بانک مرکزی هند نرخ رشد اقتصادی هند برای مدت مشابه را 6.9 درصد اعلام نموده بود.

در دوماه گذشته دولت هند به منظور احیای رشد اقتصادی این کشور طرح هایی مانند آزادسازی سرمایه گذاری مستقیم خارجی برای بخش های منتخب ، اطمینان از انتقال اعتبار به موسسات غیر بانکی ، لغو اقتصادیات های بحث برانگیز برای سرمایه گذاران خارجی، سرمایه بیشتر برای بانک ها و ادغام بزرگ بانک ها را به اجرا گذاشته است.

سیاست گذاری پولی

این درحالی است که تحلیل گران اقتصادی معتقدند که رکود اقتصادی هند در دوره ای طولانی تر از تخمین های دولت این کشور ادامه خواهد داشت.

بانک مرکزی هند در گزارش سالانه خود که ماه گذشته منتشر شد اعلام نموده بود که رکود رشد اقتصادی هند دوره ای است و ساختاری نمی باشد. هند به اصلاحات اقتصادی بزرگ تر و عمیق تری نیاز دارد.

بر اساس داده های شرکت خصوصی سی ام آی ای، نرخ بیکاری هند در ماه جولای سال 2019 به 7.55 درصد افزایش یافته است. نرخ بیکاری در مدت مشابه سال گذشته 5.66 درصد بوده است.

پیش از این هند با رشد اقتصادی 8.2 درصد در چهار ماه پایانی 2018سریعترین رشد اقتصادی دنیا را به خود اختصاص داده بود. پس از کاهش رشد اقتصادی هند که عمدتاً ناشی از تصمیم دولت این کشور برای خارج کردن اسکناس درشت و اعمال تعرفه اقتصادیات بر خدمات و کالا بود، دهلی نو پیروز شد دوباره در سه ماهه منتهی به دسامبر 2017 سریع ترین نرخ رشد اقتصادی دنیا را از آن خود کند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12027

به "رکود مالی در هند نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکود مالی در هند نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید