زمینه های پذیرش دانشجویان لبنانی در دانشگاه امام رضا (ع) آنالیز شد

به گزارش بلاگ پو، نشست مشترک مسئولان دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) با نماینده موسسه آموزشی الآفاق لبنان با هدف آنالیز زمینه های پذیرش دانشجو و تعاملات علمی-آموزشی برگزار گردید.

زمینه های پذیرش دانشجویان لبنانی در دانشگاه امام رضا (ع) آنالیز شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، نشست مشترک مسئولان دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) با نماینده موسسه آموزشی الآفاق لبنان با هدف آنالیز زمینه های پذیرش دانشجو و تعاملات علمی-آموزشی برگزار گردید.

مرتضی مرجوعی، رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در جلسه با فادی ناصر نماینده مؤسسه آموزشی الآفاق لبنان گفت: این دانشگاه با دو دهه فعالیت درخشان علمی و پژوهشی تنها دانشگاه غیردولتی با مجوز بین المللی در ایران است که در بیش از 60 رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

وی ادامه داد: بیش از هشت هزار دانشجو در 6 دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی، معماری و شهرسازی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، علوم اداری و علوم تربیتی و روانشناسی در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) مشغول به تحصیل هستند که هزار و 700 نفر آن را دانشجویان غیر ایرانی تشکیل می دهند.

رجوعی با اشاره به تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، اعلام کرد: از سال 1391 دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) اقدام به پذیرش دانشجو از کشور عراق نموده است و در حال حاضر 17 درصد از کل دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان غیرایرانی از ملیت های مختلف به خود اختصاص داده است و خدمات مورد احتیاج آموزشی، پژوهشی، رفاهی، کنسولی و... متناسب به این دانشجویان ارایه می گردد.

این مقام مسئول اسم کرد: امیدواریم با توسعه همکاری های مستمر علمی و فرهنگی، بین جمهوری اسلامی ایران و کشور لبنان، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) پایگاهی برای حضور و ادامه تحصیل جوانان محور مقاومت در مقاطع مختلف تحصیلی باشد.

رجوعی اضافه کرد: با توجه به بُعد بین المللی دانشگاه امام رضا (ع) و ضرورت ارائه آموزش های مقتضی به دانشجویان غیرایرانی، مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) ایجاد شده است و دانشجویان غیرایرانی پس از گذراندن سطوح آموزشی مرتبط آمادگی نسبی جهت تحصیل در رشته های مختلف دانشگاه را به دست می آورند.

در ادامه این جلسه فادی ناصر نماینده مؤسسه آموزشی الآفاق لبنان ضمن معرفی این مؤسسه آموزشی، اسم کرد: رویکرد اصلی این موسسه آموزشی که از مقطع دبستان تا دبیرستان و مقطع لیسانس پذیرش دانش آموز و دانشجو دارد، مهارت محوری و تربیت نیرو های متخصص و متعهد است.

وی با اشاره به ایجاد هشت دفتر مؤسسه آموزشی الآفاق در شهر های مختلف لبنان، بیان نمود: طبق اعلام رسمی وزارت آموزش و پروش لبنان مدارس وابسته به موسسه آموزشی الآفاق جزو مدارس سطح یک و برتر این کشور شناخته می شوند.

وی با اشاره به تفاهم نامه های همکاری اجرا شده با دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: پیش از این هم با دانشگاه های مختلف جلسات مشترک برگزار گردیده است و در حال حاضر دانشجویان لبنانی بیشتر در دانشکده های فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51072

به "زمینه های پذیرش دانشجویان لبنانی در دانشگاه امام رضا (ع) آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه های پذیرش دانشجویان لبنانی در دانشگاه امام رضا (ع) آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید