سازمان ملل: تعرفه های آمریکا علیه چین به اقتصاد هر دو کشور لطمه زده است

به گزارش بلاگ پو، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) بر اساس نتایج یک مطالعه تاکید نمود جنگ تجاری چین و آمریکا به اقتصاد هر دو کشور لطمه زده است.

سازمان ملل: تعرفه های آمریکا علیه چین به اقتصاد هر دو کشور لطمه زده است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ، به نقل از رویترز، سازمان ملل خاطرنشان کرد جنگ تجاری چین و آمریکا موجب کاهش 25 درصدی واردات کالا از چین به آمریکا در نیمه اول امسال میلادی معادل 35 میلیارد دلار شده است.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) بر اساس نتایج یک مطالعه تاکید نمود این مساله موجب افزایش قیمت کالا ها برای مصرف کننده آمریکایی نیز شده است.

آنکتاد کرد به صورت کلی تعرفه های آمریکا علیه چین به اقتصاد هر دو کشور لطمه زده است.

اگر اقدامات دو کشور برای دستیابی به توافقی تجاری شکست بخورد این جنگ تجاری مشمول همه کالا های چینی وارداتی به آمریکا به ارزش بیش از 500 میلیارد دلار خواهد شد.

این تحقیق که توسط کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) منتشر شده است نشان داد ارزش کالا های وارداتی آمریکا از چین که مشمول تعرفه هستند در حد فاصل ماه های ژانویه تا ژوئن میلادی به 95 میلیارد دلار کاهش یافته است. این میزان در مدت مشابه سال میلادی گذشته 130 میلیارد دلار بود.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین با تاکید بر اینکه مسائل مالی دنیا باید با همکاری بین المللی حل شوند گفت اقتصاد دنیای باید بر پایه منافع مشترک همه کشور ها شکل گیرد. (بیشتر بخوانید)

رئیس جمهور چین به دنبال تقویت روابط خود با اروپایی ها آن هم در شرایطی است که جنگ تجاری این کشور با آمریکا تشدید شده است. این کشور همچنین از پنج ماه پیش باید با چالش بی سابقه هنگ کنگ مقابله کند که معترضان آن به سلطه فزاینده چین بر این منطقه اعتراض دارند. (بیشتر بخوانید)

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13089

به "سازمان ملل: تعرفه های آمریکا علیه چین به اقتصاد هر دو کشور لطمه زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: تعرفه های آمریکا علیه چین به اقتصاد هر دو کشور لطمه زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید