سناتور آمریکایی: خروج ترامپ از سازمان بهداشت جهانی می تواند در فراوری واکسن اختلال ایجاد کند

به گزارش بلاگ پو، سناتور جمهوریخواه درباره خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی تاکید نمود: این امر می تواند فراوری واکسن کرونا را به خطر بیندازد و در برابر کوشش ها برای متوقف کردن این بیماری همه گیر جهانی مانع ایجاد کند.

سناتور آمریکایی: خروج ترامپ از سازمان بهداشت جهانی می تواند در فراوری واکسن اختلال ایجاد کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، دردری شسگرین گزارشگر روابط بین الملل روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی در نوشته ای به عواقب خروج آمریکا از سازمان بهداشت دنیای پرداخته است.

در این مقاله آمده است: یک جمهوری خواه ارشد سنای آمریکا با انتقاد شدید از تصمیم رئیس جمهور دونالد ترامپ مبنی بر خروج از سازمان بهداشت دنیای گفت: این می تواند فراوری واکسن کروناویروس 2019 را به خطر بیندازد و در برابر تلاشها برای متوقف کردن این بیماری همه گیر دنیای مانع ایجاد کند.

لامار الکساندر عضو جمهوریخواه سنا از ایالت تنسی و رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت روز سه شنبه پس از آنکه کاخ سفید رسماً به کنگره خبر داد که فرایند خروج از سازمان بهداشت دنیای را شروع نموده گفت: خروج آمریکا از جمله موارد دیگر می تواند در آزمایشهای بالینی که برای فراوری واکسن ضروریست، اختلال ایجاد کند، که شهفرایندان آمریکا نیز مثل سایر مردم دنیا به آن احتیاج دارند.

لامار الکساندر اضافه نمود خروج از این سازمان می تواند همکاری آمریکا را با سایر کشورها برای جلوگیری از سرایت کروناویروس و سایر بیماریهای واگیر قبل از رسیدن به امریکا را سخت کند.

وی گفت: اگر دولت توصیه خاصی برای اعمال اصلاحات در سازمان دنیای بهداشت دارد می تواند به کنگره ارسال کند و ما می توانیم با هم در این راه گام برداریم.

این عضو سنای آمریکا گفت با این که ما هم معتقدیم سازمان بهداشت دنیای در مدیریت و مواجهه با این همه گیری دچار استباهاتی شده، اما وقت آنالیز عملکرد آن پس از حل بحران است، نه در وسط آن.

کاخ سفید روز سه شنبه رسماً فرایند خروج از سازمان را شروع کرد و به کنگره و سازمان ملل متحد خبر داد که ایالات متحده به روابطش با این سازمان انتها خواهد داد.

کاخ سفید گفت که این خروج از 6 ژوئیه 2021 عملی می گردد. این اعلامیه رسمی در حالی صورت گرفت که همه گیری کروناویروس 2019 همچنان در حال جولان در کره زمین و سرایت در بسیاری از ایالتهای امریکاست.

ترامپ و مشاورانش سازمان بهداشت دنیای را متهم کردند که ابزار دست چین شده و رهبران آن نتوانسته اند چین را برای شفافیت کامل در خصوص دامنه و شدت همه گیری کروناویروس جدید تحت فشار قرار دهند.

باب منندز، سناتور نیوجرسی، عضو دمکرات ارشد کمیسیون امور خارجه سنای آمریکا روز سه شنبه پس از دریافت اطلاعیه کاخ سفید در پیغام توئیتری نوشت: دموکراتها و کارشناسان بهداشت دنیای تصمیم ترامپ را محکوم نموده اند و می گویند که این اقدام نفوذ چین را در سازمان دنیای بهداشت افزایش خواهد داد نه کاهش و به امریکاییها زیان خواهد رساند.

جو بایدن نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب دمکرات گفت: اگر در رقابتهای ریاست جمهوری در ماه نوامبر پیروز گردد، بلافاصله امریکا را به سازمان بهداشت دنیای باز میگرداند.

معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا در توئیت خود اضافه نمود: آمریکایی ها وقتی ایمن ترند که آمریکا در تقویت سلامت دنیای سهیم و شریک باشد. من در اولین روز ریاست جمهوریم، آمریکا را بار دیگر به سازمان بهداشت دنیای باز می گردانم و رهبریمان را در صحنه دنیای احیاء می کنم.

مجله گرگانلند

مجله گرگانلند | وبلاگ خبری گرگانلند، مجله خبری گرگان

مجله دانلود و سرگرمی

مجله دانلود و سرگرمی | معرفی بازی ها و سرگرمی های رایانه ای
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30263

به "سناتور آمریکایی: خروج ترامپ از سازمان بهداشت جهانی می تواند در فراوری واکسن اختلال ایجاد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور آمریکایی: خروج ترامپ از سازمان بهداشت جهانی می تواند در فراوری واکسن اختلال ایجاد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید