طرح معامله تسلیحاتی وزارت دفاع آلمان با آمریکا عامل تشدید مناقشات در دولت ائتلافی

به گزارش بلاگ پو، وزارت دفاع آلمان بدون هماهنگی با شریک ائتلافی خود در حزب سوسیال دموکرات پیشنهاد خرید تعداد زیادی جنگنده از آمریکا برای جایگزین کردن آن با تورنادوهای قدیمی ارتش را ارائه داده که این مسئله خشم حزب سوسیال دموکرت را به دنبال داشته است.

طرح معامله تسلیحاتی وزارت دفاع آلمان با آمریکا عامل تشدید مناقشات در دولت ائتلافی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، آنگرت کرامپ- کارن بائر، وزیر دفاع آلمان بدون هماهنگی با حزب سوسیال دموکرات آلمان می خواهد با خرید جنگنده از آمریکا آن ها را جایگزین تورنادوهای قدیمی و خراب ارتش این کشور کند.

به این ترتیب وزارت دفاع آلمان در جنجالی ترین پروژه تسلیحاتی سال های اخیر فرایند رویارویی با شریک ائتلافی خود یعنی حزب سوسیال دموکرات را در پیش می گیرد.

به نوشته هفته نامه اشپیگل، وزیر دفاع آلمان پنج شنبه گذشته به طور رسمی دولت آمریکا را آگاه نموده است که کشورش می خواهد در مجموع 45 ففرایند جت مدل F-18 شرکت بوئینگ آمریکا را خریداری نموده و آن ها را جایگزین جنگنده های تورنادوی قدیمی ارتش این کشور کند. وزارت دفاع آلمان شریک ائتلافی خود یعنی حزب سوسیال دموکرات را در جریان این اقدام خود قرار نداده است.

بر اساس اطلاعات هفته نامه اشپیگل، کرامپ- کارن بائر روز پنج شنبه گذشته در یک ایمیل به مارک اسپر، همتای آمریکایی اش به وی خبر داد که تصمیم دارد 30 ففرایند جنگنده F-18 سوپر هورنت که می تواند در مواقع اضطراری تسلیحات هسته ای آمریکایی مستقردر پایگاه بوشل آلمان را حمل کند از این کشور خریداری کند.

وی همچنین تاکید نمود که علاوه بر این 15 ففرایند جنگنده F-18 مدل Growler را هم برای رهبری جنگ های الکتریکی از آمریکا خریداری می نماید. سنسورهای ویژه این جنگنده ها می توانند در عملیات های هوایی رادار زمینی حریف را خاموش نمایند.

این اقدام وزارت دفاع آلمان بسیار بحث برانگیز است و مناقشات شدیدی را در دولت ائتلافی آلمان ایجاد نموده است.

حزب سوسیال دموکرات آلمان مخالف چنین اقدامی بوده است. بخشی از فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان مخالف استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در خاک آلمان بوده و خواهان خروج آن هستند. بعضی دیگر از نمایندگان حزب سوسیال دموکرات هم این انتقاد را دارند که چنین معامله تسایحاتی میلیاردی با شرکت بوئینگ و به صورت غیر مستقیم با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نباید وجود داشته باشد.

به اعتقاد حزب سوسیال دموکرات آلمان این اقدام وزارت دفاع آلمان یک اقدام تحریک آمیز آشکار است. یکی از کارشناسان دفاعی مهم حزب سوسیال دموکرات هفته گذشته اظهار داشته بود که تصمیم گیری درباره جایگزین برای تورنادوهای آلمانی باید ابتدا در دولت ائتلافی مورد مذاکره قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 10 خرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23549

به "طرح معامله تسلیحاتی وزارت دفاع آلمان با آمریکا عامل تشدید مناقشات در دولت ائتلافی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح معامله تسلیحاتی وزارت دفاع آلمان با آمریکا عامل تشدید مناقشات در دولت ائتلافی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید