غارت درآمد های نفتی یمن در تجاوز 6 ساله ائتلاف سعودی-آمریکایی

به گزارش بلاگ پو، وزیر نفت یمن، میزان چپاول درآمد های نفتی یمن طی 6 سال تجاوز ائتلاف سعودی - آمریکایی به این کشور را بیش از 19 تریلیون ریال یمن گفت.

غارت درآمد های نفتی یمن در تجاوز 6 ساله ائتلاف سعودی-آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، احمد دارس وزیر نفت و معاون یمن میزان خسارات وارده به بخش نفت و گاز یمن طی 6 سال تجاوز و محاصره ائتلاف سعودی- آمریکایی را بیان کرد.

وی در مصاحبه روز گذشته (2 آوریل) توضیح داد: ارزش درآمد های نفتی و گازی چپاول شده از سوی نیرو های متجاوز یمن طی شش سال به بیش از 19 تریلیون ریال یمنی می رسد. (هر هزار ریال یمن، 3.99 دلار آمریکاست)

دارس توضیح داد: درآمد های چپاول شده شامل درآمد های نفتی پالایشگاه مأرب به ارزش 1.3 تریلیون ریال و درآمد های مربوط به گاز خانگی به ارزش 1.3 تریلیون ریال می گردد.2.7 تریلیون ریال یمن نیز مجموع خسارات وارده به یمن دلیل توقف فراوری گاز مایع و تبدیل تاسیسات بلحاف به یک پادگان نظامی برای اشغالگران است.

وزیر نفت یمن تاکید نمود که متجاوزان با هدف خفه کردن مردم یمن و ضربه زدن به ایستادگی آنها، بر ستون فقرات درآمد های عمومی یمن چنبره زدند این در حالی است که درآمد های نفتی و گازی حق همه مردم یمن است و ما در قبال این چپاول سازمان دهی شده و مستمر سکوت نخواهیم کرد.

از سوی دیگر، علی معصار سخنگوی شرکت گاز خانگی نیز به المسیره گفت: از شروع تجاوز و محاصره یمن تا به امروز، درآمد های گاز خانگی به طور کامل به حساب مزدوران در مأرب می رود. مزدوران از چپاول درآمد های گاز خانگی دست برنداشته اند بلکه حتی هزینه آن را اخیرا بالا برده اند و این خود رنج جدیدی بر مردم یمن تحمیل نموده است.

سلیم الجعدبی مدیر درآمد های نفتی در وزارت دارایی یمن تابستان گذشته گفته بود که از زمان شروع تجاوز به یمن، بیش از 120 میلیون بشکه نفت به سرقت رفته است که ارزش کلی آن ها به 12 تریلیون ریال یمن می رسد واین مبلغ برای پرداخت حقوق کارمندان در یمن برای 12 سال کفایت می کرد.

امارات و عربستان سعودی از فروردین 1394 با تشکیل ائتلافی، حمله به ملت یمن را کلید زدند و تا کنون نیز این حملات ادامه دارد. هدف اعلامی ریاض و ابوظبی بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن بود که هنوز در این کار پیروز نشده اند.

تا به امروز گزارش های متعددی منتشر شده که نشان می دهد، شبه نظامیان حزب الاصلاح وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن در حال قاچاق نفت این کشور و فروش آن به طرف های خارجی هستند.

در فرآیند قاچاق نفت، شرکت نفتی صافر نقش اصلی را ایفا می نماید و ده ها تانکر حامل نفت خام سبک که از میادین نفتی استان مأرب استخراج می گردد، توسط تروریست های وابسته به هادی قاچاق می گردد.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46809

به "غارت درآمد های نفتی یمن در تجاوز 6 ساله ائتلاف سعودی-آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غارت درآمد های نفتی یمن در تجاوز 6 ساله ائتلاف سعودی-آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید