غذاهای مناسب پوست

به گزارش بلاگ پو، غذاهای خاصی وجود دارند که برای پوست مناسبند و زمانی که چنین مواد غذایی به طور منظم مصرف شوند، از ظاهری درخشان و پوستی نرم و پرطراوت برخوردار می شوید.

غذاهای مناسب پوست

نویسنده: حمید وثیق زاده انصاری

منبع:راسخون

غذاهای خاصی وجود دارند که برای پوست مناسبند و زمانی که چنین مواد غذایی به طور منظم مصرف شوند، از ظاهری درخشان و پوستی نرم و پرطراوت برخوردار می شوید.

مراقبت از پوست تنها به معنای خرید لوازم آرایشی فراوان و گران قیمت و در کل روز استفاده آنها برروی پوستتان نیست. هر چند، محصولات مراقبت از پوست تا حدی به حفظ شادابی چهره یاری می کنند، این محصولات تنها می توانند وارد لایه اپیدرم بدن یعنی لایه بیرونی پوست شوند. جهت سرخی و طراوت بخشیدن به پوست از درون و رهایی از جوش، فرد بایستی از یک رژیم غذایی خوب و سالم پیروی کند. بعلاوه، با افزایش سن، قابلیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد و در نتیجه آغاز به بوجود آمدن چین و چروک در پوست می گردد. این نقیصه بعلاوه با پیروی از یک رژیم سرشار از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان تحت کنترل در می آید. بنابراین، آیا کنجکاوید بدانید چه مواد غذایی برای پوستتان مفیدند؟ غذاهایی را که در ذیل آورده ایم از برترین خوراکی های مفید برای پوست هستند، اما پیش از افزودن چندین مواد غذایی به رژیم خود، نوع پوستتان را شناخته و سپس سعی کنید غذاهای خاصی را به این رژیم بیافزایید که برای پوستتان مفید باشند.

عالی ترین مواد غذایی که برای پوست مفید می باشند

1. چای سبز: به علت داشتن اندازه بالایی از آنتی اکسیدان مفید می باشد. از این رو، چای سبز با اثرات بسیاری از رادیکال های آزاد مضر مبارزه می کند. بعلاوه به جلوگیری از سرطان پوست یاری می کند. چای سبز نه تنها به مبارزه با آسیبهای پوستی یاری نموده، بلکه جوانسازی سلولهای پوست را هم میسر می سازد. چای سبز بعلاوه با التهاب و آکنه مبارزه نموده و باعث روشن شدن پوست می گردد. آماده کردن چای سبز کار آسانی است، بنابراین روزی 2 تا 3 فنجان از آن را بنوشید!

2. هویج: برای پوست بسیار مفید می باشد. مصرف 1 تا 2 لیوان آب هویج یا 4 تا 5 عدد هویج به صورت روزانه، برای شما به اسم یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند. افرادی که از آکنه و مشکل لکه رنج می برند، بایستی روزانه هویج مصرف کنند. این میوه سرشار از مواد مغذی بسیاری مانند ویتامین A، ویتامین C، و پتاسیم است، که همگی برای پوست بسیار مفیدند. بنابراین، از آن سالاد درست کنید، یا بصورت آب میوه، و یا به طور مرتب به اسم خوراک سبک آن را خورده تا سیمایی روشن و درخشان داشته باشید.

3. آب لیمو: مصرف آب لیمو معروفیت دارد که برای مراقبت از پوست بسیار عالی است. لیمو داروی طبیعی ضد عفونی کننده است که به درمان بسیاری از مسائل مربوط به پوست یاری می کند. لیمو سرشار از ویتامینC بوده و از مرکبات مفید می باشد که پوست را از درون دوباره جوان ساخته و درخشش زیادی را برای آن به ارمغان می آورد. مصرف آن هر روزه به خلاصی از چین و چروک و جوشهای سرسیاه یاری خواهد نمود.

4. آب: به راحتی در دسترس بوده، تمام کاری که ضروری است افراد انجام دهند، نوشیدن آب فراوان در تمام طول روز است. اطمینان حاصل کنید که در کل روز حداقل 3 لیتر آب بنوشید. آب یاری خواهد نمود تا بدن از هر گونه مواد سمی پاک و عاری بماند. نوشیدن آب جهت حفظ رطوبت بدن، حفظ درخشش و تمیزی چشم و سیمایی تابناک مفید می باشد.

5. ماهی قزل آلا: ماهی قزل آلا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 می باشد که به کاهش التهاب در بدن یاری می کند. این امر می تواند به کاهش و محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و سرطان پوست یاری نماید. خوردن ماهی قزل آلا به طور منظم تا حد زیادی بهبود بافت پوست را میسر ساخته و به چشمان، پوست، مو و ناخن درخشندگی می دهد. خوردن آن بعلاوه، به افزایش توانایی پوست جهت حفظ آب یاری نموده و جهت حفظ قابلیت ارتجاعی پوست به اسم یکی از برترین مواد غذایی شناخته شده است، به این علت که فراوری کلاژن، کراتین، و ملانین را افزایش می دهد. چنانچه گیاه خوارید، پس بدنبال غذاهایی باشید که از تخم کتان تهیه شده باشند، به این علت که آن هم حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است.

6. توت: دارای اندازه زیادی آنتی اکسیدان بوده که برای پوست بسیار مفید است. انواع توت ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد از پوست محافظت نموده و بعلاوه به ترمیم پوست آسیب دیده یاری می کند. بنابراین، زغال اخته، توت فرنگی، تمشک، و مانند آنها را بخورید.

7. - آووکادو: به اسم یک تقویت کننده زیبایی پرقدرت شناخته شده است. آووکادو یک میوه خوشمزه بوده و دارای چربی های سالمی است که پوست شما را پُر و فربه نموده و پوست خشک را نرم و صاف می کند. شما می توانید آووکادو را وارد رژیم غذایی خود نموده و پس از خوردن این میوه، پوست آن را روی پوست خود بمالید.

غذاهایی که بایستی جهت حفظ پوست طبیعی از خوردن آنها خودداری گردد

فرد بایستی از خوردن غذاهایی که در زیر آورده می گردد، اجتناب نموده زیرا این غذاها برای سلامت پوست مضرند.

پروتئین مواد غذایی مانند سوسیس، بیکن، و گوشت چرخ نموده.

از خوردن غذاهایی که حاوی چربی های مضر نظیر اسیدهای چرب ترانس هستند، خودداری کنید. این چربیها در روغن های گیاهی نیمه هیدروژنه یافت می شوند. چربی های ترانس عمدتاً در غذاهای ناسالم دیده می شوند. بعلاوه از خوردن غذاهایی که حاوی کره هستند، اجتناب کنید.

سعی کنید از خوردن سیب زمینی سرخ نموده، کشمش، و هر یک از محصولات لبنی با چربی کامل صرفه نظر کنید.

جهت حفظ سلامت پوست از خوردن الکل و کافئین هم خودداری نمایید.

بنابراین، غذاهای مفید را وارد رژیم غذایی خود نموده و این غذاها را به طور منظم مصرف کنید و خیلی زود صاحب سیمایی درخشان خواهید شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: راسخون
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55737

به "غذاهای مناسب پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای مناسب پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید