فارس من، راه حل هایی که از طریق آنها می توان محققین را در زمینه هوش مصنوعی حمایت کرد

به گزارش بلاگ پو، عضو کمیته علمی کنفرانس علوم شناختی و رسانه با بیان اینکه مشخص کردن زمینه کاری افراد محقق در زمینه هوش مصنوعی کمک بزرگی به آنها است، گفت : در دنیا بر اساس سرچ هایی که فرد محقق در مورد مقالات انجام می دهد موضوعات مورد علاقه را برای او ارسال می کنند.

فارس من، راه حل هایی که از طریق آنها می توان محققین را در زمینه هوش مصنوعی حمایت کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران ، در چند روز اخیر در سامانه فارس من سوژه ای با عنوان محقق در زمینه هوش مصنوعی را حمایت کنید ثبت شده است که بر این اساس خبرنگار خبرنگاران به سراغ محمد رضا بیگدلی عضو کمیته علمی کنفرانس علوم شناختی و رسانه خبرنگاران رفتیم و به گفت وگو در این مورد پرداختیم.

راه چاره هایی برای کمک به محققین هوش مصنوعی/معین کردن زمینه کاری محققین در زمینه هوش مصنوعی

بیگدلی گفت: برای کمک به افراد محقق در زمینه هوش مصنوعی می توان زمینه کاری آنها را معین کرد. در دنیا بر اساس کلیلک ها و سرچ هایی که فرد محقق در مورد مقالات و دانلود آنها انجام می دهد موضوعات مورد علاقه وی برای او ارسال می شود همان اتفاقی که در اینستاگرام هم می افتد.

عضو کمیته علمی کنفر انس علوم شناختی و رسانه یادآور شد: پس این حالت می تواند برای فرد محقق هم اتفاق بیافتد. این که چه مقالاتی را سرچ می کند و چه موضوعاتی را دانلود می کند از روی آنها هوش مصنوعی در گوگل وجود دارد و موتور جستجوگر بر اساس جمیلی که برای فرد دارد مقالاتی که در آن زمینه است را برای فرد می فرستد. یعنی بدون اینکه فرد جستجو کند به شکل هوش مصنوعی با آخرین یافته های علمی در آن زمینه ای که علاقه مند است به صورت مقاله حداقلش این است که عناوینش برای او ارسال می شود. از جهت اینکه چگونه می توان به محققین کمک کرد.

در کنار هم قرار دریافت افراد با علاقه های مشترک به واسطه هوش مصنوعی

بیگدلی خاطر نشان کرد: یک قسمت دیگر از هوش مصنوعی که می تواند به محققین کمک می کند این است که افرادی که علاقه های مشترکی دارند هوش مصنوعی این افراد را در کنار هم جمع می کند مثلا یک سایتی وجود دارد یک موتور جستجوگری وجود دارد به نام ریسرچ گیت ResearchGate موتور جستجوگر بر اساسا اسم فرد و بر اساس نام همکارانش همه مقالات را جمع می کند یعنی اگر یک مقاله 5 نویسنده داشته باشد هر پنج تا را جمع می کند و مقالات هر 5 نفر را یعنی هر فرد اگر 500 مقاله داشته باشد مقالات آنها را جمع می کند یعنی موضوعاتی که آن افراد سرچ کردند و موضوعاتی نزدیک به آن موضوع است را می آورد و به صفحه اول مثل دایره ای که کانونش آن 5 نفر هستند و بعد مقالات آنها و بعد مقالاتی است که آنها به آن ارجاع می دهند و بعد مقالاتی که ارجاع ادعا است و این دایره وسیع تر می شود و می توانند افرادی که در یک زمینه خاص مقاله پیدا کردند خیلی سریع همدیگر را پیدا کنند . این هم حوزه دیگری است که هوش مصنوعی به پژوهش گران کمک می کند.

اینترنت به شکل هوش مصنوعی علاقه مندی های فرد محقق را به جمیل او ارسال می کند

بیگدلی گفت: وقتی که فرد محقق جمیل را تشکیل داد وقتی که یک فرد محقق است هم مقالاتی را که چاپ کرده بر اساس آن مقالات جدید به دستش می رسد و وقتی سرچ می کند و جمیل او باز است اینترنت به شکل هوش مصنوعی چون می داند فرد به چه زمینه هایی علاقه دارد جستجو می کند و مقاله هایی که موضوعات آن به فرد محقق نزدیک است را برای او ارسال می کند.همان اتفاقی که در اینستاگرام می افتد به این شکل که هوش مصنوعی می تواند به محققین کمک کند. بحث اینترنت اشیاء یک مجموعه ای است وسیع که هوش مصنوعی مستقلی را تشکیل می دهد که اصطلاحا اینترنت اشیاء به آن می گویند.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24159

به "فارس من، راه حل هایی که از طریق آنها می توان محققین را در زمینه هوش مصنوعی حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، راه حل هایی که از طریق آنها می توان محققین را در زمینه هوش مصنوعی حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید