فخری: بخاطر رنکینگ باید در لهستان خوب بازی کنیم ، وزیر با عابدینی مزاح کرد

به گزارش بلاگ پو، سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر ایران گفت: مسابقات اصلی ما از اردیبهشت شروع می گردد با این حال برای جام جهانی لهستان هم شمشیربازان آماده هستند و بخاطر رنکینگ باید خوب بازی نمایند.

فخری: بخاطر رنکینگ باید در لهستان خوب بازی کنیم ، وزیر با عابدینی مزاح کرد

پیمان فخری در تبادل نظر با خبرنگاران درباره اینکه تیم ملی شمشیربازی سابر ایران با چه هدفی در جام دنیای لهستان حاضر می شود، اعلام کرد: تیم ما پنجم رنکینگ دنیا است و با حضور در این مسابقات رنکینگ خود را حفظ می کنیم و ارتقا می دهیم. از این رو باید بخاطر رنکینگ در این مسابقات شرکت کنیم اما مسابقات اصلی ما که برای کسب سهمیه المپیک است، اردیبهشت ماه شروع می گردد. بنابراین فشار تمرینات را کم نکردیم و ملی پوشان در فشار هستند چون هدف گذاری مسابقات کسب سهمیه المپیک است.

او ادامه داد: ما در عین حال باید نیم نگاهی هم به این مسابقات داشته باشیم چون نمی توانیم رنکینگمان را پایین بیاوریم. در این جام دنیای هم باید خوب بازی کنیم تا رنکینگمان حفظ گردد زیرا هرچه رنکینگ بالا باشد، مسابقات راحت تری را پیش رو خواهیم داشت. هدف اصلی ما از اردیبهشت شروع می گردد با این حال مطمئن باشید در این مسابقات هم ملی پوشان آماده، خوب و سرحال هستند اما همانطور که گفتم مقداری در فشار قرار دارند.

فخری در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه درخواست داشتن سالن را در جلسه ستاد عالی بازی ها عنوان نمود فکر می نماید تا پیش از شروع مسابقات انتخابی المپیک مشکل سالن شمشیربازان حل می گردد، توضیح داد: ما دو بحث را در جلسه عنوان نمودیم یکی آماده سازی، حمایت و پشتیبانی بود و دیگری بحث سالن بود. حالا این نیست که سالن نباشد ما زمین بنشینیم و بگوییم چون سالن نبود ما هم کار خودمان را انجام ندادیم. سالن، یک خواسته عالی بود چون در آن جلسه وزیر ورزش حضور داشت و باید از وزیر خواسته های بزرگ داشت. ما از وزیر خواهش کردیم و شرح هم دادیم چرا باید این سالن را در اختیار داشته باشیم. اما خب بحث اصلی ما حمایت و پشتیبانی بود و تقریباً قول های خوبی داده شد که انجام گردد و به رئیس فدراسیون مأموریت داد تا تمام شرایط مهیا و تیم با شرایط خوبی آماده گردد.

سرمربی تیم ملی سابر ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه فکر نمی نماید بالاخره روزی باید مشکل سالن شمشیربازان حل گردد، تاکید نمود: بحث سالن، یک بحث قدیمی برای شمشیربازی است. ما به وزیر هم گفتیم تیم پنجم دنیا لایق چنین شرایطی نیست و باید بهتر باشد. مطمئناً کشورهایی که با آنها رقابت می کنیم خیلی شرایط بهتری نسبت به ما دارند اما خب این طور هم نیست ما دیگر کار نکنیم. به هر حال ما هم با همین شرایط تیم را به اینجا رساندیم و این روند را هم ادامه می دهیم. اما خب چون الان بحث المپیک مطرح است، خوب است از عزیزان خواسته سالن را هم داشته باشیم.

او در خصوص مهمترین خواسته شمشیربازان در بحث حمایت و پشتیبانی نیز گفت: یکی از خواسته ها این بود که نیروهای جوان تر هم به مسابقات اعزام شوند. در هر مسابقه من بوده ام و سه شمشیرباز. اگر می خواهیم پشتوانه داشته باشیم، باید 2،3 بازیکن جوان تر همراه ما بیایند و تعداد نفرات اعزامی بیشتر گردد. بحث دیگر فیزیوتراپ و ماساژور بود چون ملی پوشان سه روز مسابقه می دهند و فشار زیاد است اما در بین 10 تیم اول دنیا، تنها تیمی که ماساژور ندارد، ایران است از این رو باید نگاه ویژه تری گردد.

فخری در خصوص دیگر دغدغه های شمشیربازان در جهت آماده شدن برای رسیدن به سهمیه المپیک 2020 گفت: بزرگترین خواسته ما ماساژور است که همراه تیم اعزام گردد و دغدغه دیگری نیست و دیگر این می ماند که ما کوشش کنیم و جواب حمایت ها را بدهیم. مطمئن باشید ما هم این کار را می کنیم و کم نمی گذاریم. تمام فکر و ذکر شمشیربازان نیز تمرین و بهبود عملکرد است.

سرمربی تیم ملی سابر ایران در پاسخ به این پرسش که فکر می نماید شمشیربازی جزو رشته های درخشان ما در المپیک 2020 باشد، توضیح داد: حداقل در 6 سال گذشته، در هر مسابقه نسبت به مسابقه قبل بهتر بوده ایم. من به وزیر هم گفتم نمی دانم در طالع ما چه چیزی نوشته شده اما بچه های من تمام قهرمانان حال حاضر دنیا را شکست داده اند اما اینکه در المپیک چه اتفاقی قرار است بیفتد و چه چیزی برای ما متصور شده است را فقط خدا می می داند. اما مطمئن باشید شمشیربازان از پیست پایین نمی آیند مگر اینکه کار بزرگی انجام داده باشند.

او در خصوص اینکه به نظر می رسید خود شمشیربازان هم انگیزه بسیار زیادی برای انجام کار بزرگ در المپیک 2020 دارند، توضیح داد: بله، پس از نتیجه ای که در المپیک ریو رقم خورد، هم عابدینی و هم بقیه انگیزه بسیار زیادی دارند؛ بقیه از این منظر که می خواهند عابدینی شوند و عابدینی هم از این منظر که دنبال این است که حقش را بگیرد چون چیزی که لایقش بوده را هنوز به دست نیاورده است.

فخری در خصوص صحبت وزیر نسبت به هدیه عابدینی به موزه ورزش که حاشیه های فراوانی را هم ایجاد کرد، گفت: من در آن جلسه نبودم اما مطمئناً وزیر قصد توهین نداشته و مزاح نموده است چون حداقل من خودم دیده ام با عابدینی و پاکدامن ارتباط خوبی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4309

به "فخری: بخاطر رنکینگ باید در لهستان خوب بازی کنیم ، وزیر با عابدینی مزاح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فخری: بخاطر رنکینگ باید در لهستان خوب بازی کنیم ، وزیر با عابدینی مزاح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید