فقر سواد به بحران کرونا دامن می زند

به گزارش بلاگ پو، ما بازیکن دارای تحصیلات دانشگاهی زیاد نداریم و بخش کوچکی از بازیکنان فعلی مان از سواد و دانش کافی برخوردارند و همین می تواند یک نقطه ضعف عظیم در بحران کرونا باشد.

فقر سواد به بحران کرونا دامن می زند

بیژن ذوالفقارنسب| تعطیلات طولانی مدت در همه جای دنیا، فوتبال باشگاهی و ملی در همه ابعاد را تعطیل نموده است. نکته ای که هیچ استنثنایی ندارد و در سراسر دنیا و همه لیگ ها و تیم های باشگاهی دنیا دیده می شود. برای اینکه از تأثیر تعطیلی بلندمدت بر فوتبال کشورها و متأثر از آن تیم های ملی کشورها صحبت کنیم احتیاج به یک ریشه یابی جدی است، چه آنکه بحران کرونا هیچ نمونه مشابهی ندارد و تا کنون با چنین بحرانی که همه دنیا را درگیر خود کند، روبرو نبوده ایم.

ویروس کرونا پدیده ای است که نمونه اش را در تاریخ ندیده ایم حتی اگر همین 30 سال اخیر را هم در نظر بگیریم ما هرگز چنین بیماری و بحرانی را تجربه ننموده ایم. حداقل من به شخصه در جایی ندیده و نخوانده ام که ویروسی با مشخصات کرونا تمام ابعاد زندگی انسان در سراسر کره خاکی را درگیر خود نموده باشد. عجیب تر اینکه کرونا بدل به یک بحران مزمن شده که هنوز با قدرت دنیا را تحت سیطره خود دارد و فعلاً برای مهار و کنترل کرونا هیچ دارو و راه حلی یافت نشده.

ورزش اما موجب پیوند اجتماعی و سلامت رون و جسم می شود. اگرچه کرونا سبب شده تا ورزش نیز در محاق قرار بگیرد. یکی از راه هایی که برای مقابله با این بیماری پیدا شده، قرنطینه است تا با در خانه ماندن مانع انتشار بیماری شویم. در مورد ورزشکاران و بازیکنان این نکته یعنی قرنطینه به فرهنگ و دانش و تربیت یک بازیکن باز می شود که چطور در چنین شرایطی خودش را قرنطینه نموده و اصول تمرینی را انجام دهد.

انجام کارها و فعالیت های گروهی در حال حاضر در همه استادیوم ها تعطیل شده و من نمی دانم بازیکنان ما با تکیه بر چه اصول علمی تمرین می نمایند اما آنچه واضح است به این نکته باز می شود که ما بازیکن دارای تحصیلات دانشگاهی زیاد نداریم و بخش کوچکی از بازیکنان فعلی مان از سواد و دانش کافی برخوردارند و همین می تواند یک نقطه ضعف عظیم در این بحران باشد. شاید به همین دلیل باشد که پزشکان رأی به تعطیلی فوتبال داده اند تا بیماری سریع الانتقال کرونا آسیبی به فوتبال ما نزند.

بدون شک اگر تعطیلی فوتبال ما ادامه پیدا کند، قطعاً بازیکنان و تیم ها دچار مسائل عدیده ای می شوند و تاثیر این بیماری و تعطیلات بلندمدت به شکل فیزیکی، مالی و بسیاری از مسائل دیگر فوتبال ما را متضرر خواهد ساخت. متأثر از تعطیلی تیم های باشگاهی مان، فوتبال ملی ما هم ضعیف خواهد شد و ما اثرات منفی آن را در بازی های ملی مان خواهیم دید.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23165

به "فقر سواد به بحران کرونا دامن می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقر سواد به بحران کرونا دامن می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید