لیبی: عمان به اعضای خانواده قذافی اجازه فعالیت سیاسی نخواهد داد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: وزارت خارجه لیبی اعلام نمود، پادشاهی عمان به لیبی اطمینان داده اند که اعضای خانواده قذافی که پناهندگی سیاسی از عمان گرفته اند، اجازه هیچ گونه فعالیت سیاسی نخواهند داشت.

لیبی: عمان به اعضای خانواده قذافی اجازه فعالیت سیاسی نخواهد داد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، محمد عبد العزیز، وزیر خارجه لیبی اعلام نمود که کشور پادشاهی عمان به طرابلس اطمینان داده است که افراد خانواده قذافی که این کشور به آنها پناهندگی داده، اجازه هیچ گونه فعالیت سیاسی در این کشور نخواهند داشت.

وزیر خارجه لیبی که هم اکنون به همراه یک هیئت لیبیایی به ریاست محمد المقریف، رئیس مجلس لیبی در عمان به سر می برد، در ادامه گفت که کشور پادشاهی عمان پذیرفته است که با این افراد خانواده قذافی به عنوان پناهنده سیاسی تعامل کند و این حق مسلم این کشور است.

وی اضافه نمود: آنچه برای طرابلس در درجه اول اهمیت دارد، این است که افراد خانواده قذافی در عمان هیچ گونه فعالیت سیاسی علیه انقلاب 17 فوریه لیبی نداشته باشند.

وزیر خارجه لیبی گفت: در این خصوص اطمینان های لازم را از مسئولان عمانی دریافت نموده ایم و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

در این اواخر حکومت کشور پادشاهی عمان به عایشه قذافی، دختر سرهنگ قذافی و فرزندانش و همسرش و برادرش محمد و دیگر افراد خاندان سرهنگ قذافی که پس از سقوط طرابلس به دست انقلابیون لیبی مجبور شدند از این کشور فرار نمایند، پناهندگی سیاسی داده است.

صفیه فرکاش، همسر سرهنگ قذافی به همراه عایشه قذافی، دختر سرهنگ قذافی و فرزندانش و همسرش و برادرش محمد پس از سقوط طرابلس راهی کشور الجزایر شدند و در این مدت در این کشور اقامت داشتند، اما مدتی از ترس تضعیف جایگاهشان در الجزایر به دلیل روابط میان این کشور با دولت جدید لیبی ترجیح دادند که الجزایر را به قصد کشور دیگری ترک نمایند که کشور پادشاهی عمان در حاشیه جنوب خلیج فارس انتخاب آنها بود تا از آن پناهندگی سیاسی بگیرند.

منبع: تسنیم
انتشار: 31 مرداد 1398 بروزرسانی: 13 شهریور 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9156

به "لیبی: عمان به اعضای خانواده قذافی اجازه فعالیت سیاسی نخواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی: عمان به اعضای خانواده قذافی اجازه فعالیت سیاسی نخواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید