مدارک مناسب سازی ساختمان ها در اسناد پایانکار لازم است

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ارائه اسناد و مدارک مربوط به مناسب سازی ساختمان در اسناد پایانکار کاملا الزامی است.

مدارک مناسب سازی ساختمان ها در اسناد پایانکار لازم است

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، محمدحسن واحدی در جلسه کمیته مناسب سازی ادارات دولتی مشهد اظهار کرد: ریاست این کمیته برعهده معاونت هماهنگی امور عمرانی و دفاتر فنی و شهری استانداری از اعضای آن و اداره کل بهزیستی دبیر این کمیته است.

وی از آغاز به کار گروه نظارت بر مناسب سازی ادارات اطلاع داد و اضافه کرد: این کارگروه باید برای هر دستگاه اجرایی یک ابلاغیه برای آغاز عملیات مناسب سازی تهیه کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان این که باید در این ابلاغیه دستور العمل اجرایی مناسب سازی فضاها با در نظر دریافت مهلت زمانی مقرر در نظر گرفته گردد، اظهار داشت: در جلسه بعدی کمیته مناسب سازی، عملکرد گروه نظارت در رابطه با سه دستگاه اجرایی استان را آنالیز می نماید.

واحدی با تاکید بر لزوم تدوین سند مناسب سازی ساختمان های اداری و دولتی استان و شهرستان توسط دفاتر شهری و فنی استانداری گفت: تدوین مباحث حقوقی این سند برعهده دفتر شهری و تدوین قوانین نظارتی و فنی آن برعهده دفتر فنی است که برای اجرا به شهرداری های استان ابلاغ می گردد.

وی ابلاغ ضوابط مناسب سازی به تمام شهرداری های استان را ضروری ارزیابی و اظهار داشت: از این پس ارائه ضوابط مناسب سازی در همه اسناد سرانجام کار ساختمان ها الزامی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: به همین دلیل کمیته چهار نفره ای قوانین نظام مهندسی و ضوابط مربوط به مناسب سازی ساخت و سازهای بخش خصوصی برای ثبت در سرانجام کار ساختمان ها را در جلسه آینده کمیته یاد شده مصوب می نماید.

واحدی با بیان این که دفتر شهری استانداری بودجه مناسب سازی را در بودجه شهرداری های استان مدون می نماید،گفت: همچنین نظارت بر صرف اعتبارات هر دستگاه اجرایی در راستای مناسب سازی فضاها بر عهده گروه نظارت کمیته مناسب سازی است.

وی بر نقش ویژه صدا و سیما در فرهنگ سازی و مطلع کردن مردم و مسئولان به منظور مناسب سازی ساختمان ها تاکید نمود و اضافه کرد: به همین منظور ساخت یک برنامه برای پخش هفتگی از تلویزیون و استفاده از پیغام های تبلیغاتی به صورت زیرنویس در شبکه استانی موثر است که باید هر چه زودتر توسط صدا و سیما عملیاتی گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی توضیح داد: از این پس رئیس شورای بانک های استان و نماینده شهرداران هر شهرستان به عنوان عضو در جلسات کمیته مناسب سازی شرکت می نمایند.

واحدی از تشکیل ستاد بهسازی شهرستان با یاری دفتر شهری استانداری اطلاع داد و گفت: در این ستاد از تجربیات شهرداری مشهد در راستای مناسب سازی فضاهای شهری، اماکن و معابر عمومی و وسایل حمل و نقل درون شهری با رویکرد مناسب سازی استفاده می گردد.

وی در ادامه پیشنهاداتی را جهت بهبود مناسب سازی ساختمان ها ارائه داد و گفت: برگزاری کلاس های آموزش مناسب سازی برای مهندسان ناظر، تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی برای استفاده معلولان، ارائه واحدهای درسی درهمین رابطه به دانشجویان رشته های معماری و عمران و شهرسازی و افزایش اعتبارات دستگاه های اجرایی برای مناسب سازی فضاها از جمله مهم ترین اقدامات در جهت مناسب سازی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21724

به "مدارک مناسب سازی ساختمان ها در اسناد پایانکار لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارک مناسب سازی ساختمان ها در اسناد پایانکار لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید