مردم به شایعات مربوط به واکسن کرونا توجه نکنند

به گزارش بلاگ پو، رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: مردم به شایعاتی که در خصوص واکسن کرونا و عوارض آن مطرح می گردد، اصلا توجه نکنند زیرا واکسن هایی که در اختیار ما قرار می گیرد مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است.

مردم به شایعات مربوط به واکسن کرونا توجه نکنند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر سیدمحمد علوی بامداد یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی گفت: تا به امروز در افرادی که واکسن کرونا دریافت نموده اند، مواردی نظیر بیماری شدید و مرگ مشاهده نشده است.

وی به عوامل طولانی تر شدن امواج کرونا در خوزستان نسبت به استان های دیگر اشاره نمود و گفت: در استان های مجاور امواج کرونا بیشتر از 2 تا سه هفته طول نمی کشد اما در خوزستان به دلیل پهناور بودن استان، تنوع آب و هوایی، وجود منطقه ها مختلف جغرافیایی، تنوع فرهنگی و داشتن مرزهای زمینی، هوایی و دریایی دوره شیوع بیماری طولانی تر می گردد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان مهاجرپذیری استان را یکی دیگر از دلایل طولانی تر شدن بیماری در خوزستان دانست و گفت: با توجه به فرصت های شغلی فراوان کارشناسان و کارگران خارجی از کشورهای همانند چین، هند و غیره در صنایع مختلف خوزستان مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: بعلاوه برگزاری تجمعات عظیم عزاداری و عروسی و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در حد قابل قبول از دیگر عوامل انتشار بیماری در استان خوزستان است.

علوی با بیان اینکه تا به امروز حدود 2.8 درصد از مردم خوزستان یک دوز واکسن را تزریق نموده اند گفت: با ورود واکسن به چرخه کنترل بیماری، بارقه های امیدی پیدا شده و امیدوارم بتوانیم این بیماری را با وجود تمام شرایط، در استان کنترل کنیم.

وی اضافه نمود: از مردم استان تقاضا می کنیم بر اساس برنامه زمان بندی شده، به مراکز بهداشت و مراکز تجمعی واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت نمایند.

لازم به ذکر است تا به امروز 132 هزار خوزستانی در مقابل کرونا واکسینه شده اند.

در حال حاضر 16 شهرستان خوزستان در شرایط نارنجی و 11 شهرستان زرد هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50533

به "مردم به شایعات مربوط به واکسن کرونا توجه نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم به شایعات مربوط به واکسن کرونا توجه نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید