مسکو: پوتین با ترامپ و سعودی ها درباره بازار نفت دیداری ندارد

به گزارش بلاگ پو، سخنگوی کرملین در گفت وگو با خبرگزاری رویترز اعلام نمود که رئیس جمهور روسیه برنامه ای برای ملاقات با مقام های آمریکا و عربستان در مورد نفت ندارد.

مسکو: پوتین با ترامپ و سعودی ها درباره بازار نفت دیداری ندارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) در گفت وگو با خبرگزاری رویترز گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تا امروز، هیچ برنامه ای برای بحث با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و حاکمان سعودی درباره بازار نفت ندارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار رویترز درباره احتمال ملاقات رئیس جمهور روسیه با رئیس جمهور آمریکا و مقامات سعودی درباره بازار نفت توضیح داد: تا امروز، چنین برنامه ای وجود نداشته است.

شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضای نفت، در بازار جهانی در کنار فروپاشی توافق اوپک پلاس برای پایین نگه داشتن عرضه به بازار باعث شد تا قیمت نفت در بازار جهانی به حدی برسد که از سال 2002 تا کنون بی سابقه بوده است. (جزئیات بیشتر)

در پی اختلاف بین روسیه و عربستان و همچنین کاهش تقاضای جهانی به دلیل شیوع کرونا، مکزیک و دیگر کشورهای نفتی در هفته های گذشته شاهد کاهش قیمت شدید نفت بوده اند.

در حالی سخنگوی کرملین توضیح داد که پوتین برنامه ای برای ملاقات با ترامپ و مقام های سعودی درباره بازار نفت ندارد که بنا به گزارش بی بی سی، در تاریخ 15 فروردین ماه، رئیس جمهور روسیه در نشستی ویدئویی، شیوع کرونا و سیاست عربستان را عامل سقوط نفت گفت و برای کاهش سطح فراوری ابراز آمادگی کرد.

وی توضیح داد که مسکو حاضر است علاوه بر اوپک، با آمریکا برای تنظیم بازار نفت وارد همکاری گردد و این در حالی است که ترامپ پیشتر ابراز امیدواری نموده بود که روسیه و عربستان فراوری نفت خود را پایین آورند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 12 خرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23622

به "مسکو: پوتین با ترامپ و سعودی ها درباره بازار نفت دیداری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: پوتین با ترامپ و سعودی ها درباره بازار نفت دیداری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید