مشارکت نصفه و نیمه اعضای اصلی مجمع، 9 استان بدون حق رای در انتخابات هندبال؟

به گزارش بلاگ پو، انتخابات فدراسیون هندبال درحالی قرار است 20 اسفندماه برگزار گردد که تکلیف چند هیئت استانی آن تعیین نشده است.

مشارکت نصفه و نیمه اعضای اصلی مجمع، 9 استان بدون حق رای در انتخابات هندبال؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، پس از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشسته ها و استعفای علیرضا رحیمی از ریاست فدراسیون هندبال، قرار است انتخابات این فدراسیون بعد از حدود 3 ماه اداره با سرپرست، در روز 20 اسفند برگزار گردد.

در ابتدای کار 21 نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام کردند که در این بین 15 نفر با تایید نهایی مراجع ذی صلاح مجوز حضور در انتخابات را کسب کردند که پس از انصراف فاطمه ابوالقاسمی تعداد کاندیداها به 14 نفر رسید.

نکته قابل توجه در این انتخابات غیبت 7 هیئت استانی است که با سرپرست اداره و حق شرکت در مجمع را ندارند. اینکه چرا در این مدت تکلیف این هیئت ها که بعضا بیش از یک سال با سرپرست اداره می شوند، معین نشده، جای سوال و آنالیز دارد؟

محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران در مورد انتخابات فدراسیون هندبال که تکلیف 5-6 هیئت آن معین نیست، گفت: 5 تا 6 نفر در مجمع فدراسیون، سرپرست هستند ولی همه به دنبال این بودند تا انتخابات برگزار گردد تا با انتخاب رئیس، برنامه فدراسیون با قدرت بیشتری انجام دهد. خیلی از اعزام های این رشته در سال آینده است و باید سرو سامان بگیرد. اگر انتخابات عقب بیفتد برنامه ها بهم می خورد. تشخیص خود دوستان هم همین بود که انتخابات هندبال در سال 97 برگزار گردد.

داورزنی درحالی به غیبت چند رئیس هیئت در انتخابات هندبال اشاره نمود که در صحبت های خود دلیل تاخیر در برگزاری مجامع این استان ها را در شرایطی که فرصت کافی برای معین تکلیف آنها هم وجود داشته، اشاره نکرده است.

تا اینجای کار همیشه از غیبت این 7 هیئت صحبت شده اما در واقع 9 هیئت استانی هستند که در مجمع روز دوشنبه حق رای ندارند چرا که پاکدل رئیس هیئت فارس و مهدوی رئیس هیئت کرمان به دلیل کاندیدا شدن در انتخابات حق رای ندارند. با این شرایط تقریبا یک سوم از هیئت های استانی هیچ نقشی در تصمیم گیری برای ریاست فدراسیون را ندارند که این موضوع در جای خود عجیب و قابل تامل است. البته دولو، سرپرست فدراسیون هندبال طی چند روز گذشته از احتمال برگزاری انتخابات دو استان از این 7 استان خبر داده بود اما در فاصله 3 روز مانده تا انتخابات تکلیف هیچ یک از این هیئت ها معین نشده است.

محمدرضا رجبی، دبیر فدراسیون هندبال در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، در مورد حق رای دو استان فارس و کرمان در مجمع انتخابات فدراسیون گفت: این دو استان تنها در صورتی حق رای دارند که روسای آنها یکی دو روز زودتر از برگزاری مجمع انصراف خود را از کاندیدایی ریاست فدراسیون اعلام نمایند. این زمان در جایی 48 ساعت و در جای دیگری 24 ساعت عنوان شده است. اگر آقایان مهدوی و پاکدل حتی صبح مجمع هم از انتخابات کناره گیری نمایند باز هم حق رای نخواهند داشت.

انتخابات فدراسیون هندبال، 20 اسفند ماه از ساعت 14 در سالن هگمتانه هتل المپیک برگزار می گردد.

لیست 15 نفره کاندیدای انتخابات فدراسیون هندبال به توضیح زیر است:

1- حمید علی نژاد

2- خسرو ابراهیم زاده

3- علیرضا پاکدل

4- محمد پورکیانی

5- مرتضی حسن پور درواری

6- هادی خلیلی

7- مهدی طالب پور

8- ضرغام علیجانی

9- مرتضی غلامپور

10- توفیق کابلی

11- احمد گواری

12- سیدرضا مهدوی

13- میترا نوری گله جارهء

14- سید علی اصغر رفعت حقیقی

15- فاطمه ابوالقاسمی (انصراف)

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5232

به "مشارکت نصفه و نیمه اعضای اصلی مجمع، 9 استان بدون حق رای در انتخابات هندبال؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت نصفه و نیمه اعضای اصلی مجمع، 9 استان بدون حق رای در انتخابات هندبال؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید