معرفی فرودگاه بین المللی استروپ، مالمو سوئد

به گزارش بلاگ پو، فرودگاه مالمو سوئد | Malmö Airport, Sturup

شهر مالمو بزرگترین شهر در استان اسکانه (Skåne) کشور سوئد می باشد. این شهر مرزی به عنوان سومین شهر بزرگ این کشور پس از استکهلم و گوتنبرگ شناخته شده و از نظر وسعت و جمعیت ششمین شهر در سراسر منطقه اسکاندیناوی با بیش از 316 هزار ساکن است. سراسر منطقه شهری مالمو در کل بیش از 700 هزار نفر جمعیت داشته و از طرف دیگر ناحیه اورسوند (Øresund) که شهر مالمو را نیز شامل می گردد به 4 میلیون نفر خواهد رسید. شهر مالمو یکی از اولین و مدرنترین شهرهای اسکاندیناوی بوده که در جهت گسترش صنعتی بسیار کوشش نموده است. از زمان ساخت پل ارسوند، این شهر پیشرفت های بسیاری در معماری خود مشاهده نموده و فناوری های جدیدی در دانشگاه های این کشور در زمینه مسایل زیست محیطی و فناوری اطلاعات راه اندازه شده است. مالمو دارای بسیاری از ساختمان ها و پارک های تاریخی بوده و همچنین مرکز غربی اسکانیا می باشد. در ادامه معرفی فرودگاه های دنیا، قصد داریم تا در این مطلب فرودگاه مالمو سوئد و خدمات این فرودگاه بین المللی را برای شما تشریح نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

معرفی فرودگاه بین المللی استروپ، مالمو سوئد

فرودگاه بین المللی استروپ، مالمو سوئد

فرودگاه مالمو سوئد که تا سال 2007 به فرودگاه بین المللی استروپ نیز مشهور بوده است با کد یاتا MMX و کد ایکائو ESMS به عنوان چهارمین فرودگاه شلوغ در سراسر کشور سوئد شناخته می گردد. در سال 2015 بیش از 2 میلیون و 160 هزار مسافر به وسیله این فرودگاه به مقاصد مختلف داخلی و بین المللی جا به جا شده اند. فرودگاه بین المللی مالمو سوئد که در منطقه شهری اسودالا (Svedala) قرار گرفته در حدود 28 کیلومتر در شرق مالمو و در حدود 26 کیلومتر در جنوب شرقی لوند (Lund) قرار گرفته است. به وسیله پل ارسوند که شهرهای مالمو و کپنهاگ را به یکدیگر متصل می نماید، فرودگاه مالمو سوئد در فاصله ای 55 کیلومتری از مرکز شهر کپنهاگ دانمارک و همچنین در فاصله 47 کیلومتری از فرودگاه بین المللی این شهر قرار گرفته است. نکته جالب توجه این است که فاصله شهر مالمو سوئد از فرودگاه این شهر و فرودگاه بین المللی کپنهاگ پایتخت دانمارک تقریبا به یک اندازه می باشد. به دلیل سهولت دسترسی به فرودگاه کپنهاگ به عنوان پایتخت کشور دانمارک به وسیله پل ارسوند، ساکنین شهر مالمو برای پروازهای بین المللی از این فرودگاه بین از فرودگاه مالمو سوئد استفاده می نمایند.

خدمات و امکانات فرودگاه مالمو سوئد

اینترنت وای فای: خدمات اینترنت وای فای رایگان در سراسر فرودگاه بین المللی مالمو برای مدت 3 ساعت با سرعت 100 مگابایت در دسترس خواهد بود. برای دسترسی به اینترنت می بایست به شبکه Airport-Guest متصل شوید. در صورتی که تلفن هوشمند و یا هر وسیله دیگری را برای اتصال به اینترنت ندارید می توانید از ایستگاه های اینترنتی استفاده نمایید. این ایستگاه ها در بخش عمومی فرودگاه در قسمت دریافت کارت پرواز، در نزدیکی فروشگاه های 7-Eleven و در بخش مسافران در نزدیکی رستوران می باشند.

کانتر اطلاعات: ارائه خدمات اطلاعاتی به مسافران به وسیله یک کانتر اطلاعات در بخش عمومی فرودگاه بین المللی مالمو سوئد انجام شده و این کانتر از ساعت 6 صبح تا 6 عصر در تمام هفته و در روزهای شنبه از ساعت 6 صبح تا 8 شب آماده ارائه خدمات می باشد.

صرافی و خدمات پولی: اگر احتیاج دارید که پول نقد همراه خود داشته باشید دستگاه های خودپرداز و ATM در سراسر فرودگاه بین المللی مالمو سوئد وجود دارند. توجه داشته باشید در هنگام دریافت خدمات پول نقد امکان دارد تا هزینه کارمزد از حساب شما کسر گردد. در بخش مسافران فرودگاه مالمو سوئد و در نزدیکی گیت 4 یک دستگاه خودپرداز از نوع Forex ATM وجود داشته که می توانید به وسیله آن یورو، استرلیگ بریتانیا و لیره ترکیه را از آن دریافت نمایید. علاوه بر این ها صرافی Travel Money که در نزدیکی ورودی اصلی ترمینال فرودگاه واقع شده است خدمات تبدیل ارز را برای مسافران انجام خواهد داد.

فروشگاه فری شاپ و خرید: فروشگاه فری شاپ برای تمامی پروازهای خروجی فرودگاه بین المللی مالمو قابل دسترس می باشد. فرودگاه مالمو سوئد علاوه بر داشتن فری شاپ دارای فروشگاه های 7-Eleven، پرسبایران (Pressbyrån) و WHSmith می باشد.

رستوران ها و کافه ها: خدمات رستوران ها و کافه ها در سراسر فرودگاه مالمو سوئد وجود داشته اما هیچکدام از گزینه ها به صورت 24 ساعته نمی باشند. برنامه باز بودن گزینه های غذاخوری بسته به برنامه های پروازی هر روز متفاوت می باشد. اما در هر صورت شما می توانید انواعی از تنقلات را از فروشگاه 7-Eleven خریداری نمایید. علاوه بر این خدمات دستگاه فروش اتوماتیک (Vending machines) در سراسر تمامی بخش های فرودگاه قابل استفاده است.

خدمات بچه ها: در تمامی سرویس های بهداشتی فرودگاه بین المللی مالمو سوئد می توانید خدمات تعویض پوشک بچه ها را داشته باشید. همچنین کالسکه برای استفاده در فرودگاه وجود داشته که می توانید آن را از کانتر اطلاعات دریافت نمایید. اگر قصد دارید تا کودک خود تمام انرژی خود را پیش از سوار شدن به هواپیما تخلیه نماید می توانید او را به بخش بازی بچه ها ببرید که در قسمت مسافران و در خانه اسپرسو (Espresso House) واقع شده است.

روش های حمل و نقل در فرودگاه بین المللی مالمو سوئد

اتوبوس: اتوبوس های Flygbussarna خدمات حمل و نقل بین فرودگاه بین المللی مالمو سوئد و ایستگاه های مرکزی در شهرهای مالمو و لوند را ارائه می نمایند. این اتوبوس ها در طول راستا نیز چندین توقف خواهند داشت. بلیط این اتوبوس ها را می توان به وسیله ماشین های اتوماتیک دریافت کرد. همچنین می توان بلیط ها را به صورت حضوری و یا در داخل اتوبوس نیز خریداری نموده که حتما احتیاج به کارت اعتباری می باشد. از سوی دیگر اتوبوس های Neptunbus خدمات حمل و نقل به کپنهاگ دانکارک را ارائه می نمایند. این اتوبوس ها 3 تا 4 مرتبه در روز حرکت نموده که بر اساس برنامه پروازهای شرکت ویزایر (Wizz Air) خواهد بود. بلیط های این نوع از اتوبوس ها را می بایست از 3 روز قبل رزرو نمایید.

تاکسی: خدمات تاکسی در فرودگاه بین المللی مالمو سوئد در هر دو نوع با قیمت ثابت و با تاکسی متر وجود دارد. قیمت تاکسی های با نرخ ثابت هر شرکت متفاوت می باشد. در صورتی که قصد دارید تا از خدمات تاکسی با نرخ ثابت استفاده نمایید حتما مطمئن شوید که قیمت قبل از آغاز حرکت وارد شده و قابل مشاهده باشد.

اجاره اتومبیل: شرکت هایی که خدمات اجاره اتومبیل را ارائه می نمایند در نزدیکی پارک چند طبقه فرودگاه مالمو سوئد واقع شده اند. از جمله این شرکت ها می توان به آویس (Avis)، باجت (Budget)، یوروپکار (Europcar)، هرتز (Hertz)، مابی (Mabi) و سیکست (Sixt) اشاره نمود. همچنین شرکت سانفلیت (Sunfleet) ارائه نماینده خدمات اجاره کوتاه مدت اتومبیل نیز در فرودگاه بین المللی مالمو قابل دسترس می باشد.

منبع: www.sleepinginairports.net

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: الی گشت
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9972

به "معرفی فرودگاه بین المللی استروپ، مالمو سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی استروپ، مالمو سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید