معمای پیچیده قتل آتشین 2 کارگر

به گزارش بلاگ پو، پرونده قتل دو مرد که در یک درگیری خشن به آتش کشیده شده و جانشان را از دست داده بودند، با تصمیم نو دادگاه پیچیده تر شد.

معمای پیچیده قتل آتشین 2 کارگر

به گزارش شرق، اجساد سوخته بعد از آن کشف شد که کارگران ساختمانی نیمه کاره به آتش نشانی تهران خبر دادند یک آتش سوزی مهیب رخ داده است. با مهار آتش سوزی در کانکس کارگران، مأموران آتش نشانی دو جسد از داخل آن پیدا کردند که هرچند به شدت سوخته و غیرقابل شناسایی بودند اما معین شد قبل از شروع حریق به قتل رسیده اند.

وقتی مأموران پلیس در جریان این اتفاق تلخ نهاده شدند، تحقیقات در این خصوص شروع شد. با شناسایی خانواده دو قربانی، مأموران آنالیز های بیشتری در این خصوص انجام دادند و خانواده ها شکایتی به پلیس ارائه داده و خواهان مجازات متهمان شدند. شواهد نشان می داد مقتولان دو کارگر بودند که با کسی خصومت نداشتند. در تحقیقاتی که از خانواده دو قربانی انجام گرفت، آنها گفتند هیچ دشمنی ای با کسی نداشتند و نمی دانند این اتفاق به چه علتی رخ داده و چه انگیزه ای برای قتل وجود داشته است.

همسر رسول یکی از قربانیان به مأموران گفت: من و رسول تازه با هم ازدواج نموده بودیم. رسول بیشتر روزهای هفته را سر کار بود. او مردی آرام و سربه زیر بود و با هیچ کس درگیر نمی شد. بنابراین فرضیه سرقت از دو متهم مطرح شد اما خانواده هر دو قربانی گفتند از اینکه آنها در کانکس چیز باارزشی نگهداری می کردند یا نه خبر نداشتند به این ترتیب معمای مرگ رسول و همکارش حامد پیچیده تر شد. پلیس در ادامه تحقیقات سه مظنون را بازداشت کرد.

این سه مظنون درباره علت قتل دو کارگر جوان ابراز بی اطلاعی کردند و گفتند نمی دانند به چه علت این رخ داده است. همه مظنون ها مصرانه منکر دست داشتن در این ماجرا شدند. با این حال با توجه به شکایت اولیای دم و با توجه به اینکه فقط این سه مظنون زمان حادثه در محل بودند، کیفرخواست علیه آنها صادر و پرونده برای رسیدگی آماده شد. در نهایت متهمان در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

در جلسه رسیدگی به این پرونده بعد از اینکه کیفرخواست علیه متهمان خوانده شد اولیای دم دو قربانی درخواست صدور حکم قصاص را مطرح کردند و خواستند تا راز قتل برملا گردد اما وقتی نوبت به متهمان رسید آنها اتهامشان را رد کردند. یکی از آنها گفت: من در حوالی کانکسی که به آتش کشیده شده بود زندگی می کردم. آن شب سروصدایی عجیب شنیدم. به همین خاطر خودم را به کانکس رساندم. آنجا بود که فهمیدم کانکس شعله ور شده و مأموران پلیس و آتش نشانی دو جسد را از داخل آن بیرون آورده اند. من قبلا هرگز قربانیان را ندیده بودم و آنها را نمی شناختم و هیچ خصومتی با آنها نداشتم. انگیزه و علتی برای اینکه آنها را بکشم نداشتم. حتی بعد از حادثه مأموران خانه و زندگی من را جست وجو کردند هیچ چیزی از متهمان در خانه من نبود.

در ادامه دیگر متهم پرونده در صندلی نهاده شد و گفت: من دو قربانی را از قبل می شناختم اما حدود دو سال بود که اصلا آنها را ندیده بودم و نمی دانم چه کسی آنها را کشته است. من اصلا با آنها رفت و آمد نداشتم و خبر نداشتم در آن کانکس زندگی می نمایند.

سومین متهم هم گفت: چون هنگام آتش سوزی من در آن حوالی حضور داشتم پلیس بی علت مرا بازداشت کرد. من بی گناه هستم و دستی در این ماجرا ندارم. سه متهم مدعی شدند شاهدانی دارند که ثابت می نمایند آنها بی گناه هستند و هنگام به آتش کشیده شدن کانکس آنجا حضور نداشته اند. با این ادعای متهمان، قضات دادگاه جلسه محاکمه را تجدید کردند تا متهمان شاهدان خود را به دادگاه معرفی و از این طریق بی گناهی شان را اثبات نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51508

به "معمای پیچیده قتل آتشین 2 کارگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمای پیچیده قتل آتشین 2 کارگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید