مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه اسفراین در مجله معتبر Fuel به چاپ رسید

به گزارش بلاگ پو، مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه اسفراین در مجله معتبر Fuel سال 2020 از انتشارات معتبر الزویر (Elsevier) با ایمپکت فاکتور 5/2 به چاپ رسیده است.

مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه اسفراین در مجله معتبر Fuel به چاپ رسید

حامد نایب زاده، عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی مجتمع آموزش عالی اسفراین در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران، گفت: امروزه دنیا با مشکل شدید گرمایش و تغییر اقلیم آب و هوایی روبرو است که علت اصلی آن افزایش سطح دی اکسید کربن موجود در جو به دلیل مصرف سوخت های فسیلی می باشد. در این راستا تحقیقات در راستای استفاده از سوخت های جایگزین و تجدیدپذیر به شدت گسترش یافته.

نایب زاده ادامه داد: بیودیزل یکی از این دست سوخت ها می باشد که قابل فراوری از پسماند روغن های خوراکی است و خصوصیاتی مشابه گازوئیل دارد. این سوخت می تواند بطور مستقیم در موتور های دیزل امروزی بدون احتیاج به انجام اصلاحات در موتور استفاده گردد.

این استاد دانشگاه اعلام نمود: به منظور فراوری بیودیزل و بهبود فرایند فراوری از لحاظ شیمیایی و محیط زیستی از نانوکاتالیست ها استفاده می گردد که خصوصیت نانوکاتالیست ها به شدت تابع شرایط فراوری آن ها است.

وی با اشاره به این مشکل اضافه نمود: لذا اقدام به نگارش مقاله ای کردم که در این مقاله به آنالیز تاثیر روش سنتز کاتالیست ترکیبی روی- مس دوپ شده درآلومینا پرداخته شده است. این کاتالیست به روش سنتز احتراقی در محلول و به یاری امواج ماکروویو به منظور توزیع مناسب حرارت سنتز شده که نتایج مناسبی را در فرایند فراوری بیودیزل از خود نشان داد.

نایب زاده در ادامه با بیان اینکه این مقاله حاصل همکاری و پژوهش دانشجوی دوره دکتری و اساتیدی از اعضا هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران بوده بیان نمود: متن کامل مقاله در مجله Fuel سال 2020 از انتشارات معتبر الزویر (Elsevier) با ایمپکت فاکتور 5/2 به چاپ رسیده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21836

به "مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه اسفراین در مجله معتبر Fuel به چاپ رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه اسفراین در مجله معتبر Fuel به چاپ رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید