مقام آمریکایی: هیچ استثنایی برای چین در واردات نفت از ایران قائل نمی شویم

به گزارش بلاگ پو، یک مقام آمریکایی گفت که واشنگتن هیچ استثنایی برای چین در واردات نفت از ایران قائل نخواهد شد.

مقام آمریکایی: هیچ استثنایی برای چین در واردات نفت از ایران قائل نمی شویم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام مسئول در دولت آمریکا گفت که واشنگتن هیچ استثنایی برای چین در واردات نفت از ایران قائل نخواهد شد.

این مقام آمریکایی همچنین هشدار داد: هر تلاشی از ایران برای مانع شدن عبور نفتکش ها، پیامدهای بزرگی برای تهران و متحدانش در منطقه خواهد داشت.

این در حالی است که روز گذشته آسوشیتدپرس با اشاره به نگرانی از آثار حذف نفت ایران از بازار جهانی، نوشته است که دولت آمریکا در حال آنالیز ساز و کاری است که می تواند به معافیت فروش بخشی از نفت ایران از تحریم ها به وسیله پیش خرید محموله ها، منجر گردد.

با تور چین سفر کنید.

دولت آمریکا این هفته بر خلاف وعده های پیشین خود به واردنمایندگان نفت ایران، گفت که دیگر هیچ کشوری را از تحریم های اعمال شده علیه واردات نفت از ایران معاف نمی نماید و همه کشورها باید پس از انقضای معافیت های فعلی در تاریخ 2 می (12 اردیبهشت) واردات نفت از ایران را به طور کامل متوقف نمایند.

با این وجود آسوشیتدپرس بامداد چهارشنبه شب به نقل از منابع آگاه نوشته است که یکی از سناریوهای مورد آنالیز در دولت آمریکا این است که به کشورهای واردنماینده نفت از ایران اجازه داده گردد که تا پیش از 12 اردیبهشت برای محموله های آینده واردات نفت ایران سفارش گذاری نموده و پول این سفارش ها را پرداخت نمایند. پس از آن دولت آمریکا با صدور معافیت هایی، اجازه انتقال و پالایش این محموله های نفتی در آینده را صادر می نماید.

وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر در خصوص احتمال ادامه واردات نفت ایران پس از انقضای معافیت های کنونی خودداری نموده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4907

به "مقام آمریکایی: هیچ استثنایی برای چین در واردات نفت از ایران قائل نمی شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی: هیچ استثنایی برای چین در واردات نفت از ایران قائل نمی شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید