مقام قزاق: چین دنبال تحمیل ایدئولوژی و سیاست خود به قزاقستان نیست

به گزارش بلاگ پو، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری قزاقستان گفت: چین دنبال تحمیل ایدئولوژی و سیاست خود در خاک قزاقستان نیست بلکه پکن می تواند در معرفی و ارائه فناوری های نوین به ما یاری کند.

مقام قزاق: چین دنبال تحمیل ایدئولوژی و سیاست خود به قزاقستان نیست

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، بریک اوئلی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری قزاقستان در یک نشست مطبوعاتی در خصوص نتایج سفر 2 روزه رئیس جمهور این کشور به چین گفت: در این سفر بین 2 کشور 10 سند مهم همکاری به امضا رسید.

اوئلی در ادامه سفر تاکایف به چین را پربار عنوان نموده و گفت: در مجموع باید گفت که سفر رئیس جمهور قزاقستان به چین به توسعه روابط دوجانبه میان نورسلطان و پکن یاری خواهد نمود.

وی در بخش دیگری همچنین در خصوص چشم انداز توسعه روابط میان 2 کشور صحبت و گفت: مرز مشترک قزاقستان و چین 1782 کیلومتر است و عدم ارتباط با همسایه نادرست است زیرا چین همسایه ما است.

اوئلی اضافه کرد: بنابراین ما باید با این کشور همکاری های استراتژیک داریم و باید گفت که چین دارای فناوری های توسعه یافته است و از نظر توسعه مالی در دنیا در رتبه دوم واقع شده است.

وی گفت: ما باید درک کنیم که چین دنبال تحمیل ایدئولوژی و سیاست خود در خاک قزاقستان نیست، بالعکس پکن می تواند در معرفی فناوری و نوآوری ها به ما یاری کند.

اوئلی اضافه کرد: چشم چین به اراضی قزاقستان نیست، بلکه این کشور استقلال و تمامیت ارضی کشور ما را به رسمیت می شناسد و به نورسلطان به عنوان یک شریک استراتژیک نگاه می نماید.

سخنگوی ریاست جمهوری قزاقستان هدف اصلی چین را تجارت با تمام کشورهای دنیا مطرح کرد.

وی گفت: در تمام دنیا برای سرمایه گذاری های چینی مبارزه می نمایند و حتی کشورهای توسعه یافته در کوشش جذب سرمایه گذاری های چین هستند.

اوئلی اضافه کرد: بنابراین ما نمی توانیم از سرمایه گذاری های چین فرار کنیم، این غیر ممکن است و ما برای توسعه احتیاج به سرمایه گذاری های این کشور داریم.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11081

به "مقام قزاق: چین دنبال تحمیل ایدئولوژی و سیاست خود به قزاقستان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام قزاق: چین دنبال تحمیل ایدئولوژی و سیاست خود به قزاقستان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید