مقصد اول پول حقیقی ها در بورس

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران : مقصد پول های حقوقی و حقیقی وارد شده به بازار در آخرین روز معاملاتی هفته چگونه بوده است؟ حقیقی کدام نمادها برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند و از کدام نمادها خارج شده اند.

مقصد اول پول حقیقی ها در بورس

به گزارش خبرنگاران، یکی از معیارهای بررسی شرایط بورس، میزان ورود و خروج نقدینگی به بازار است. ورود نقدینگی موجب رونق و افزایش معاملات بازار می شود و خروج نقدینگی می تواند موجب رکود بازار شود. به طور کلی افزایش تقاضا و خرید سهام یک شرکت قیمت آن را افزایش می دهد و افزایش عرضه و فروش موجب کاهش قیمت سهام می شود. خبرنگاران مقصد پول های حقوقی و حقیقی وارد شده به بازار در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته را بررسی کرده است.

مقصد پول حقوقی

در معاملات آخرین روز کاری بورس تهران، ارزش خالص پول حقوقی وارد شده به بازار هزار و 274 میلیارد تومان بود که معادل تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی است. بیشترین سهم از نقدینگی حقوقی وارد شده را شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) داشته که رقم آن 419 میلیارد و 775 میلیون تومان بوده است. پس از شپنا، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، وبصادر (بانک صادرات)، وتجارت (بانک تجارت) و فملی (ملی صنایع مس ایران) مقصدهای بعدی پول حقوقی وارد شده به بازار سرمایه در روز چهارشنبه بودند.

مقصد پول حقیقی

بیشترین نقدینگی حقیقی وارد شده به شرکت تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین) بوده که رقم آن 68 میلیارد و 763 میلیون تومان است. پس از تاپیکو، وسپهر (مالی سرمایه گذاری سپهر صادرات)، سمگا (گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی)، خودرو (ایران خودرو) و پترول (گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان) بیشترین نصیب را پول های حقیقی وارده به بازار را داشته اند.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 35088

به "مقصد اول پول حقیقی ها در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقصد اول پول حقیقی ها در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید