میزان ابتلا به کرونا در اردبیل رو به ازدیاد است

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/اردبیل سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: براساس گزارشات سه روز اخیر میزان ابتلا به کووید - 19 در اردبیل روبه ازدیاد گذاشته است.

میزان ابتلا به کرونا در اردبیل رو به ازدیاد است

شهرام حبیب زاده 11 شهریور در جلسه ستاد کرونای استان اردبیل اظهار کرد: بیماری کرونا همچنان خطرناک و کشنده جان هموطنان مان را تهدید می کند به طوری که در 24 ساعت گذشته دو نفر از اردبیلی ها براثر ابتلا به کرونا جان باختند.

وی از شناسایی 34 بیمار جدید مبتلا به این بیماری در استان خبر داد و گفت: با این تعداد بیمار بستری مجموع بیماران بستری شده در استان براثر ابتلا به کووید - 19 به 214 نفر رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: از این تعداد 51 بیمار در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه هستند که حال عمومی آنها وخیم است.

حبیب زاده از ترخیص 31 بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: آمارها نشان می دهد که تعداد بیماران بستری بر تعداد ترخیصی ها پیشی گرفته و همچنان آمار ابتلا به کرونا در این استان روبه افزایش است.

وی ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی را در این ایام یادآور شد و گفت: با توجه به در پیش بودن بازگشایی مدارس انتظار می رود خانواده ها بیشتر مراقب فرزندان خود باشند تا در دام این بیماری گرفتار نیایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و شستن مرتب دست ها در طول شبانه روز شرح داد: اگر افراد احساس تنگی نفس کرده و تب بالایی داشته باشند با مراجعه به مراکز 16 ساعته سطح استان می توانند با ویزیت اولیه از گسترش و شیوع تدریجی این بیمای جلوگیری کنند.

حبیب زاده گفت: با توجه به اینکه بیماری کرونا فرایند تدریجی در بروز و ظهور علایم دارد، بهتر است مراقبت های اولیه و همچنین مستمر مورد توجه قرار گیرد تا از ابتلای بیش از حد مردم به این بیماری جلوگیری شود.

وی تنها راه مقابله با بیماری کووید - 19 را دوری از تجمعات و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ و پرازدحام گفت و اضافه کرد: آموزش و پرورش با در نظر دریافت شرایط مختلف در شهرهای استان شروع سالتحصیلی را از هفته آینده استارت خواهد زد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33316

به "میزان ابتلا به کرونا در اردبیل رو به ازدیاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان ابتلا به کرونا در اردبیل رو به ازدیاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید