ناتو حضور خود در خاک افغانستان را حفظ می کند

به گزارش بلاگ پو، مقام های ارشد ناتو تاکید کردند که آلمان، ترکیه و ایتالیا قصد دارند تا نیروهای مستقر خود در خاک افغانستان را در سطح فعلی حفظ کنند.

ناتو حضور خود در خاک افغانستان را حفظ می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مقام های ارشد ناتو تصریح کردند که پس از تصمیم دولت آمریکا برای تمدید حضور نظامی 14 ساله خود در افغانستان، ناتو نیز نیروهای خود را در این کشور حفظ خواهد کرد.

تسلط کوتاه مدت طالبان بر یک مرکز استان افغانستان نگرانی های تازه ای را در خصوص قدرت نیروهای دولتی افغانستان به وجود آورده است و آمریکا و ناتو اکنون به این جمع بندی رسیده اند که جدول زمانی برای خروج از افغانستان باید تدریجی باشد.

ژنرال فیلیپ بریدلاو فرمانده ارشد ناتو در اروپا تاکید کرد: وی اطمینان دارد که کشورهای ناتو نیروهای خود را در کنار 10 هزار نظامی آمریکایی در خاک افغانستان حفظ خواهند کرد. البته مذاکره در خصوص تعداد دقیق نیروهای ناتو در افغانستان هنوز ادامه دارد. برخی از متحدان بزرگ ما در ناتو اعلام کرده اند که سطح نیروهای خود در افغانستان را به صورت کنونی حفظ می کنند.

یک مقام دیگر ارشد ناتو نیز تاکید کرد که آلمان، ترکیه و ایتالیا قصد دارند تا نیروهای خود را در سطح فعلی در افغانستان نگه دارند.

متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا هفته گذشته تاکید کرد که این کشور حفظ سربازان خود در افغانستان به مدت یک سال دیگر را مورد بررسی قرار می دهد.

آلمان نیز 850 سرباز در افغانستان دارد و ایتالیا نیز حدود 760 و ترکیه نیز 500 سرباز خود را در افغانستان مستقر کرده اند.

آمریکا تا به امروز 65 میلیارد دلار برای آماده سازی نیروهای امنیتی افغانستان هزینه کرده است. افغانستان قصد دارد 350 هزار نیروی امنیتی را آموزش دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18154

به "ناتو حضور خود در خاک افغانستان را حفظ می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو حضور خود در خاک افغانستان را حفظ می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید